سه خبر قرآنی از شهرستان دشتی
محفل انس با قرآن در شهرستان دشتی با حضور قاری برجسته جهان اسلام حامد شاکرنژاد برگزار شد.
كدخبر: 67108
1399/12/15

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی روز جمعه در این آئین گفت: محفل انس با قرآن با هدف گرامیداشت روز قرآنی بوشهر و یادبود قاری برجسته روستای چارک سید مهدی حسینی در مسجد جوادالائمه شهر خورموج برگزار شد.

حمید زارعی اظهار کرد: در این محفل آیه‌هایی از سوره‌های مریم و عبس توسط حامد شاکرنژاد قاری بین‌المللی کشور تلاوت شد.

وی به محدودیت‌های کرونایی و عدم اجرای برنامه‌ها و محافل اشاره کرد و افزود: باتوجه به رعایت قوانین و پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا این محفل با حضور تعداد محدودی از نمازگزاران و قرآن دوستان برگزار شد.

زارعی تصریح کرد: سخنرانی روحانی مسجد در ارتباط با روز قرآنی بوشهر و اهمیت کتاب آسمانی در زندگی انسان و قرائت سیدطاها حسینی نخبه قرآنی استان از دیگر برنامه‌های این محفل بود.

**

تلاوت شاکرنژاد در منزل قاری بین المللی فقید سید مهدی حسینی در روستای چارک

حامد شاکرنژاد قاری برجسته بین‌المللی کشور با حضور در منزل سید مهدی حسینی قاری فقید روستای چارک ضمن دیدار با خانواده زنده یاد، به تلاوت قرآن پرداخت.

این قاری برجسته قرآن  در دیدار با خانواده سید مهدی حسینی ضمن عرض تسلیت گفت: درگذشت سید مهدی حسینی اتفاق ناگواری بود که به جامعه قرآنی وارد شد.

وی اظهارکرد: مرحوم حسینی از قاریان برجسته کشور بودند و تلاوت های بسیار ارزشمندی داشتند.

شاکرنژاد تواضع و فروتنی را از صفات بارز سید مهدی حسینی بیان کرد و افزود: برخی اعمال انسان منحصر به فرد است که در این راستا مرحوم نگاه ویژه‌ای برای کمک و رشد دیگران داشت.

وی تصریح کرد: این عزیز تازه سفر کرده در زمان حیات خود با صدای دلنشین و قرائت های زیبا در محافل علاوه بر شور و اشتیاق به قرآن در بین مخاطبان، جوانان و نوجوانان زیادی را به یادگیری قرآن تشویق می‌کرد.

در ادامه حامد شاکرنژاد ضمن تلاوت آیات ۹۳ الی ۹۸ سوره مریم و آیات ۱ تا ۳۷ سوره طه، به اتفاق خانواده سید مهدی حسینی  بر مزار مرحوم حاضر و با قرائت فاتحه یاد و خاطره اش را گرامی داشتند.

**

گروه مستندساز خانه مستند انقلاب کار فیلمبرداری را در دهکده قرآنی چارک آغاز کرد

کارگردان گروه مستند ساز در این ارتباط گفت: قرآن برجسته ترین کتاب جهان است که در تمام بخش‌ها و حوزه‌ها می‌توان از آن بهره برد.

مرتضی فتحی اظهار کرد: گروه با هدف معرفی روستای چارک، سبک زندگی و آمیختگی مردم این منطقه با قرآن و عترت کار مستند سازی را در این روستا آغاز کرده است.

وی افزود: هوش و گوش موسیقیایی مردم چارک  در ترکیب با فنون قرآنی توانسته جز محافل برجسته و خاص در کشور باشد.

فتحی ادامه داد: از امروز به مدت چهار روز گزارش‌هایی را از فعالیت‌های مردم روستا با همکاری سعید محمدی و مجید قوامی به تصویر کشیده می‌شود.

 تهیه مستند از فعالیت‌های روستای چارک یکی از برنامه‌های روز قرآنی استان بوشهر می‌باشد.

منبع: