مطالعه دقیق و پیروی مناقب حضرت علی (ع) ضرورت دارد
مدیرعامل بنیاد عاشورا با ذکر و نقل سخنان رهبران مذاهب اسلامی مانند ابوحنیفه و شافعی و دیگر شخصیت‌های نامدار در تجلیل از صفات و سجایای امام علی (ع) بر ضرورت مطالعه دقیق و پیروی از این مناقب و فضایل سفارش کرد.
كدخبر: 67107
1399/12/15

به گزارش مبشرین به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی عاشورا؛ شخصیت های فکری و ادبی و دینی از مسلمانان و مسیحیان و فرقه مذهبی صایبیان در وبینار مجازی تحت عنوان «پرتویی از زندگی حضرت امام امیر المومنین علی علیه السلام» که مرکز امت واحده با همکاری بنیاد بین المللی عاشورا برگزار کرد، در خصوص سجایا و خصلت های این امام بزرگوار سخن گفتند.

آیت الله محمدحسن اختری در این وبینار در باره ویژگی‌ها و خصایل حضرت امام علی (ع) در قرآن کریم و سخنان پیامبر اکرم (ص) پرداخت و ضمن تلاوت آیه مباهله و برخی آیات دیگر که در آن تصریح شده که پیامبر اکرم حضرت علی نفس و جان خود توصیف کرد.

مدیرعامل بیناد عاشورا  با ذکر و نقل سخنان رهبران مذاهب اسلامی مانند ابوحنیفه و شافعی و دیگر شخصیت‌های نامدار در تجلیل از صفات و سجایای امام علی (ع) بر ضرورت مطالعه دقیق و سپس پیروی از این مناقب و فضایل سفارش نمود.

سید فادی السید مدیر مرکز امت واحده درباره شخصیت و زندگی این امام همام پرداخت گفت: می‌توان از سیره عملی و نظری این شخصیت تاریخی جاودان برای راه و رسم زندگی خود الهام گرفت، چون حکمرانی و راه ورسم سیاسی و عدالت وی برخاسته از دستورات الهی و سیره پیامبر اکرم بود و هم آره رضایت خداوند و اجرای تعالیم قرآن را سرلوحه خود قرار می‌داد و این راه ورسم در انقلاب اسلامی ایران برهبری امام خمینی و سپس در راه ورسم امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تجلی یافت.

اسقف عبدالله یولیو رئیس طایفه کاتولیک‌های رم در فلسطین اشغالی در مورد آشنایی خود با شخصیت و علم و دانش و بلاغت امام علی سخن به میان آورد و تاکید کرد که نهج البلاغه کتابی است سرشار از معارف انسانی و اخلاقی و درس‌های مختلف معنوی و ربانی و خود سازی است.

این اسقف مسیحی با ذکر فرازهایی از نهج البلاغه ازجمله فرمایش امام که مردم دو دسته هستند یا برادر دینی و یا همتای و همزاد تو در آفرینش.

 آرزوی آزادی فلسطین و استقلال آن بدون فداکاری و از جان گذشتگی محقق نخواهد شد و این درسی است که از امام علی (ع) و فرزند شهیدش امام حسین علیه السلام و فرزندانش در کربلا باید آموخت.

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه بین المللی علمای مقاومت اسلامی از لبنان تصریح کرد: همه امت اسلامی و جهانیان بر عشق و محبت به امام علی علیه السلام اجماع دارند، زیرا وی اسوه و مقتدا میباشد و جایگاه وارزش این امام همان جایگاه و منزلت پیامبر است و هرفرد معاند و مغرض به او ناسزا گوید به پیامبر اسلام ناسزا گفته است.

این روحانی اهل سنت افزود: محبت به خاندان پیامبر اکرم محبت وارادت به شخص پیامبر است.

سید عدنان الجنید از علمای یمن اظهارداشت: امام علی علیه السلام در کعبه تولد یافت و حقیقت علوی همان حقیقت محمدی و فاطمی است و خداوند آفرینش و جهان را بخاطر آن بوجود آورد.

این عالم صوفی از کشور یمن امام علی (ع) را قطب و مرجع و الگوی صوفیان دانست.

شیخ سمیر الجدی رئیس شورای علمای فلسطین یکی دیگر از سخنرانان این وبینار مجازی بود که طی سخنانی بیان کرد:جهانیان به تعالیم امام علی علیه السلام نیاز دارند تا در دنیا و آخرت رستگار شوند و این نشان می‌دهد که حضرت علی امام همه می‌باشد و امت اسلامی در این زمانه به چنین رهبر بزرگ نیاز دارند تا عزت و شکوه از دست رفته را باز یابند ازجمله بتوانند مسجد الاقصی و قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی را از لوث رژیم صهیونیستی آزاد کنند.

سپس خانم عهود عبد الواحد از کشور عراق اشعار زیبایی در رثای امام علی علیه السلام قرائت کرد.

شیخ توفیق علویه، اندیشمند لبنانی نیز گفت: امام علی (ع) با نبض زندگی می‌زیست و لذا همه به این شخصیت بزرگ علاقمند شدند.

خانم دکتر حنان درویش استاد دانشگاه از یمن گفت: امام علی (ع) تربیت شده درکانون وحی و مکتب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بود و درون کعبه متولد شد و در نوجوانی با پیامبر بت‌های شرک را در کعبه شکسته و فرو ریخت و در جهاد با کفار و مشرکین یکه تاز بود.

خانم رقیه التقی شاعره از بحرین قصیده زیبا و احساساتی به عنوان «علی تو چه شخصیتی هستی» را خواند.

منبع: