۳۶ زندانی جرایم غیرعمد حافظ قرآن کریم در استان بوشهر آزاد می‌شوند
همزمان با ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر ضمن آزادی ۳۶ زندانی جرایم غیر عمد حافظ قرآن کریم، طرح تربیت یک‌هزار زندانی حافظ قرآن در راستای نهضت عظیم قرآنی در زندان‌های استان آغاز می‌شود.
كدخبر: 67101
1399/12/15

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، در تاریخ استان بوشهر روز 16 اسفند، سالروز رحلت مرحوم معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار به عنوان روز قرآن استان بوشهر تعیین شده و در این راستا برنامه‌های بسیار ویژه‌ای در این روز طراحی و اجرا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به نام‌گذاری 16 اسفند به نام روز قرآن و با گرامیداشت یکصدمین سال ارتحال آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار اظهار داشت: استان بوشهر در دهه اخیر در بین استان‌های دیگر به عنوان استان ممتاز قرآنی انتخاب شده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، افزود: کارهای بسیار خوب و ارزشمندی در این راستا مانند سند قرآنی 20 ساله آینده استان بوشهر در مسیر تحقق آموزه‌های قرآنی در زندگی مردمان این استان تنظیم و تدوین شده است

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در سطح ایران در حوزه قرآن دارای جایگاه ویژه‌ای است گفت: این نشان می‌دهد که استان بوشهر در فضای ایران در حال تبدیل شدن به یک استان تأثیرگذار و طراح برنامه قرآنی و یکی از آنها، روز قرآن استان بوشهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تبریک روز قرآنی بوشهر و گرامیداشت یکصدمین سال ارتحال آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار به برنامه‌های 16 اسفند پرداخت و بیان کرد: 160 برنامه برای روز قرآنی بوشهر تدوین و طراحی شده است.

فاطمه کرمپور با بیان اینکه برنامه روز قرآنی با همکاری و تعامل دستگاه‌‌های مختلف اجرا می‌شود گفت: در این روز از سند اجرایی 20 ساله فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر رونمایی می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر ساخت مستند 45 دقیقه‌ای دهکده قرآنی چارک را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: روستای چارک به عنوان دهکده قرآنی 90 درصد مردم آن یا حافظ و یا قاری ممتاز قرآنی هستند که در 16 اسفند روز قرآن بوشهر از فعالان و خادمان قرآنی تجلیل می‌شود.

وی، آزاد سازی 36 زندانی حافظ قرآنی در استان بوشهر را از دیگر برنامه‌های روز 16 اسفند دانست و خاطر نشان کرد: در روز قرآنی بوشهر طرح  تربیت یک‌هزار زندانی حافظ قرآن در زندان‌های استان آغاز و در این راستا از 500 نفر از زندانیان قرآنی استان تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر رونمایی از سند‌های اجرایی قرآنی سال 1400 و پنج ساله قرآنی استان بوشهر را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: در این راستا صدا و سیمای استان بوشهر یک‌هزار دقیقه برنامه تصویری، رادیویی و مجازی به این مناسبت تولید کرده است که در گستره استانی، ملی و فراملی پخش می‌شود.

کرمپور نام‌گذاری یکی از میادین، بوستان‌ها یا خیابان‌های شهر به عنوان قرآن و عترت را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: نصب المان به عنوان نماد قرآنی بوشهر و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های روز قرآنی بوشهر است.

 

منبع: