۱۶۰ برنامه به مناسبت روز قرآنی بوشهر برگزار می‌شود
دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر گفت: ۱۶۰ برنامه نکوداشت روز قرآنی بوشهر توسط ۱۰ نهاد و ارگان این استان به صورت همزمان از ۱۶ اسفندماه جاری به مدت یک هفته برگزار می‌شود.
كدخبر: 67067
1399/12/13

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، فاطمه کرم‌پور روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: ظرفیت بالای قرآنی بویژه روستای چارک شهرستان دشتی با ۹۰ درصد جمعیت قاری و حضور ده‌ها داور بین‌المللی قرآن و بیش از ۳۴۰ موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی در این استان علت نام‌گذاری ۱۶ اسفند به عنوان روز قرآنی بوشهر است.

وی افزود: به این مناسبت ۶۰ برنامه اختصاصی و ۱۰۰ برنامه عمومی با محوریت قرآن و عترت اجرا می‌شود و ۱۰۰ رسانه مکتوب و الکترونیکی استان بوشهر با همکاری صدا و سیما  این استان آن را پوشش می‌دهند.

کرم‌پور ادامه داد: صدا و سیمای استان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بوشهر، ادارات کل آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه امام صادق (ع)، زندان‌ها و دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر از دستگاه‌هایی هستند که به صورت همزمان برنامه‌های نکوداشت این روز را به عهده دارند.

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر عنوان کرد: استانداری بوشهر علاوه بر تبلیغات محیطی و شهری برای بزرگداشت ۱۶ اسفندماه، از فرمانداری دشتی نیز برای برگزاری کمی و کیفی برنامه‌های قرآنی این شهرستان بویژه در روستای چارک حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: نام‌گذاری یکی از میادین، بوستان‌ها یا خیابان‌های شهر به عنوان قرآن و عترت، نصب المان به عنوان نماد قرآنی بوشهر و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی به صورت مجازی از مهمترین برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در روز قرآنی بوشهر است.

کرمپور گفت: پخش ویژه برنامه روز قرآنی بوشهر از کانال دانش‌آموزی شاد، تجلیل مجازی از ۳۰۰ دانش آموز و فرهنگی موفق در کسب رتبه های برتر قرآنی در سطح استانی و کشوری و نواخته شدن زنگ قرآن با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای شبکه شاد از سوی آموزش و پرورش استان بوشهر در ۱۶ اسفندماه اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: آزادسازی ۳۶ زندانی جرایم غیر عمد، آغاز طرح  تربیت یکهزار زندانی حافظ قرآن و تجلیل از ۵۰۰ نفر از زندانیان قرآنی از برنامه‌های اداره کل زندان‌های استان بوشهر در این روز است.

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر اضافه کرد: آغاز مسابقات قرآنی جام رمضان، برگزاری دوره‌های تربیت مربی صوت و سبک زندگی قرآنی با حضور اساتید برجسته کشوری، مسابقه‌های قرائت تطبیقی میان استعدادهای قرآنی استان و اجرای طرح هر موسسه ۲ برنامه قرآنی از مهمترین برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی و محفل انس با قرآن در امامزاده محمد باقر برای پخش زنده تلوزیونی از برنامه‌های شاخص اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر است.

وی افزود: دیوار نگاری قرآنی در روستای چارک، تجلیل از حافظان و قاریان شاخص این روستا و ساخت مستند ۴۵ دقیقه‌ای با هدف معرفی یک قرن و نیم فعالیت قرآنی در این دهکده قرآنی از مهمترین برنامه‌هایی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در هفته پیش رو است.

کرم‌پور عنوان کرد: حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بوشهر و دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار بوشهر، بازدید از موسسه‌های تخصصی و مردمی در شهرهای بوشهر و دشتی و دیدار صمیمی با اهالی دهکده قرآنی بوشهر از دیگر برنامه‌های شاخص استان در روز ۱۶ اسفندماه است.

وی افزود: همچنین در ششمین روز قرآنی بوشهر نهمین جلسه شورای فرهنگی این استان با حضور معاون وزیر برگزار و از سندهای اجرایی قرآنی سال۱۴۰۰ و  پنج ساله قرآنی استان بوشهر رونمایی می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر یادآور شد: ظرفیت بالای قرآنی بویژه در روستای چارک دشتی با داشتن جمعیت ۹۰ درصدی قاری، حضور ده‌ها داور بین المللی قرآن در بوشهر و بیش از ۳۴۰ موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی در استان، سبب شد از سال ۱۳۹۴ این روز به عنوان روز قرآنی بوشهر گرامی داشته شود.

کرمپور افزود: صدا و سیمای مرکز استان بوشهر یکهزار دقیقه برنامه تصویری، رادیویی و مجازی به این مناسبت تولید کرده‌است که در گستره استانی، ملی و فراملی به روی آنتن می‌رود تا کشور با ظرفیت قرآنی بوشهر بویژه در دهکده قرآنی این استان آشنا شوند.

۱۶ اسفند سالروز درگذشت آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی صاحب کتاب قرآنی رمز دار با هدف برگزاری برنامه‌‎ها و فعالیت‌های مختلف و متنوع با رویکرد قرآنی نام‌گذاری شده‌است.

منبع: