آیت الله عابدی:
کنگره حضرت آمنه در جهت مقابله به هجمه ها علیه اسلام و تشیع برگزار می شود
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری کنگره حضرت آمنه در راستای حکم رهبر معظم انقلاب به آیت الله سعیدی برای نشر معارف اهل بیت و دفاع از کیان تشیع در برابر هجمه ها خبر داد.
كدخبر: 67066
1399/12/13

به گزارش مبشرین به نقل از ایسنا، آیت الله عابدی، دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه (س) در نشست خبری اختتامیه این کنگره، با اشاره به اینکه این کنگره هفته آینده در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در سال های اخیر وهابیت همانند کشورهای فرانسه و فنلاند هجمه های زیادی را علیه پیامبر اسلام (ص) انجام داده است و متاسفانه کتاب های فراوانی در توهین به اجداد پیامبر نوشتند.
وی افزود: بسیار زیبا است که در تاریخ نشان داده شود که در شرایطی که وهابیت در کشور عربستان به اجداد پیامبر توهین می کردند، در شهر قم برای دفاع از والدین پیامبر(ص) آثاری چاپ و منتشر می شد.
وی با اشاره به اینکه این کنگره در سه جهت اعتقادی، اجتماعی و تاریخی فعالیت کرده است، بیان کرد: در بعد اجتماعی به ویژگی های ایشان پرداخته می شود؛ زیرا زمانی که در مکه بت پرستی، شرک و فحشا بسیار رواج داشت ایشان در کنار فاطمه بنت اسد و خدیجه به طاهره شهرت داشتند.
وی ادامه داد: در بعد اعتقادی نیز به طهارت و یکتا پرستی اجداد پیامبر(ص)، عصمت پیامبر(ص)و...و در مباحث تاریخی به مسائلی مانند زیارت قبر هاشم توسط پیامبر اکرم(ص) که نشان دهنده مشروعیت زیارت اهل قبور است و... اشاره شده است.
آیت الله عابدی بیان کرد: ۲۶ جلد کتاب و همچنین خبرنامه ای برای نشان دادن چهره حقیقی مادر پیامبر(ص) تدوین شده است.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، نیز در این نشست عنوان کرد: این کنگره در راستای حکم رهبر معظم انقلاب به آیت الله سعیدی برای نشر معارف اهل بیت و دفاع از کیان تشیع در برابر هجمه ها برگزار می شود.
وی بابیان اینکه در طول تاریخ برای بالا بردن برخی از شخصیت ها دست به تحریف میزدند که باعث انحرافاتی در طول تاریخ شده است، اظهار کرد: حرم حضرت معصومه(ص)، حرم یک بانو است و پرداختن در حوزه بانوان می تواند نقش بی بدیل این حرم را بیشتر نشان دهد و به همین دلیل شخصیت حضرت امنه(س) انتخاب شد.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا این اختتامیه به صورت محدود و به شکل رسانه ای برگزار می شود.
حجت الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی، رئیس ستاد برگزاری کنگره حضرت امنه(س)، بااشاره به اینکه حضرت امنه (س) شخصیت بزرگی دارند که در تاریخ ناشناخته مانده است، عنوان کرد: بعد از شروع کنگره متوجه شدیم که بیشتر کتاب های منتشر شده عرب زبان، قائل به کفر والدین پیامبر (ص) هستند به همین علت بخشی از آثار کنگره در جهت پاسخ به این کتاب ها است.
وی با اشاره به اینکه از مولفان عراقی، ایرانی و هندی در تولید این آثار استفاده شده است، بیان کرد: آثار کنگره به یه زبان فارسی، عربی و اردو ترجمه شده است که دو اثراز این ۲۶ کتاب در حوزه ادبی است.

منبع: