رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش:
۱۵ هزار حافظ قرآن در ارتش وجود دارد/ حافظان قرآن ارتش تا ۲۸ هزار نفر افزایش می یابد
سرهنگ میدانی با اشاره به حضور ۳۶۸ نفر از پرسنل ارتش در مسابقات قرآن، گفت: در حال حاضر ۱۵هزار حافظ قرآن در ارتش داریم و برنامه ریزی کرده ایم تا پایان سال ۱۴۰۰ این تعداد را به ۲۸هزار حافظ قرآن افزایش دهیم.
كدخبر: 67048
1399/12/13

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، سرهنگ «مهدی میدانی» در نشست خبری آغاز چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه های آجا صبح امروز 13 اسفند گفت: چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه های آجا به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از امروز 13 اسفند آغاز شده است و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد.

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش افزود:  368 نفر از کارکنان پایور و وظیفه و دانشجویان دانشگاه های آجا در این دوره از مسابقات از سراسر کشور حضور یافته اند و در رشته های حفظ یک، سه و پنج جزء و جزءهای 10، 15، 20 و 25 و حفظ کل قرآن و در رشته قرائت ( ترتیل، تحقیق) و اذان و مفاهیم ۱و ۲ شرکت کرده اند.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در فضای مجازی خاطرنشان کرد: طبق زمان بندی برگزاری مسابقات قرآن امروز 13 اسفند با برگزاری مسابقات کارکنان وظیفه آغاز شده است و مسابقات کارکنان وظیفه امروز به پایان می رسد.

 

سرهنگ میدانی ادامه داد: مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم دانشجویان دانشگاه های آجا روز پنج شنبه 14 اسفند ماه برگزار می شود و کارکنان پایور ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز روزهای جمعه و شنبه پانزدهم و شانزدهم اسفند ماه به رقابت می پردازند.

 

وی ادامه داد: در ادامه برگزاری مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و دانشجویان دانشگاه های آجا آزمون ارشدیت حفظ برای افراد و در فضای مجازی برگزار می شود.

 

سرهنگ میدانی بیان کرد: در این دوره از مسابقات حفظ جزءهای یکم تا سوم قرآن کریم را اضافه کرده ایم تا زمینه ای برای تشویق حفظ قرآن در میان کارکنان ارتش و خانواده هایشان فراهم شود.

 

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرورش 10 میلیون حافظ قرآن گفت: ابتدا سه هزار و 300 نفر از پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران موفق شدند کل قرآن را حفظ کنند و در ادامه در حال حاضر 15 هزار نفر از پرسنل ارتش جزء حافظان قرآن کریم می باشند.

سرهنگ میدانی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم در سال آینده تعداد حافظان قرآن کریم در ارتش جمهوری اسلامی را به 28 هزار نفر افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: برنامه های انگیزشی برای نوحافظان قرآن پیش بینی کرده ایم و در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به اولین سال استقلال اداره قرآن، عترت و نماز زیرمجموعه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه های آجا در اولین سال استقلال اداره قرآن، عترت و نماز از جمله دستاوردهای قرآنی این مرکز است.

 

سرهنگ میدانی برگزاری این دوره از مسابقات قرآن با عنوان یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران را یکی از برکات معنوی این دوره از مسابقات برشمرد و گفت: تلاش کرده ایم تا میزبانی شایسته ای در برگزاری مسابقات قرآن آن هم در فضای مجازی داشته باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند و با توجه به اینکه یکی از کشورهای جوان دنیا هستیم و بیش از 36 میلیون جوان داریم از طرفی جوانان تحول خواه و تحول پذیر هستند، بنابراین باید برای رشد جوانان کشور که بخش زیادی از آنها در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند و حضور دارند، اهمیت زیادی قایل شویم.

 

سرهنگ میدانی با بیان اینکه درصد زیادی از مخاطبان مسابقات قرآنی را جوانان تشکیل می دهند، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در توجه به جوانان را سرلوحه فعالیت ها و مسابقات قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار داده ایم به طوری که حتی داوران مسابقات قرآنی را از بین جوانان پویا و بسیار متخصص انتخاب کرده ایم.

 

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه های آجا در روز چهارشنبه 20 اسفند گفت: اختتامیه این دوره از مسابقات صبح چهارشنبه در ستاد راهبردی نیروی دریایی با سخنرانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور فرماندهان برگزار می شود. در این روز از منتخبان مسابقات قرآنی تجلیل خواهد شد.

منبع: