فرماندار دیلم: طرح دانش‌آموز تراز انقلاب نیازمند حمایت است
فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: اجرای طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی که ابتکار هوشمندانه آموزش و پرورش این استان است نیاز به حمایت بیشتر دارد.
كدخبر: 67022
1399/12/12

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، احمد دشتی روز سه شنبه در  نشست شورای آموزش وپرورش دیلم افزود: آموزش و پرورش این شهرستان از همه ظرفیت و توان سرمایه‌های علمی و نخبگان دانشگاهی برای ارتقای سطح علمی و آموزشی دانش‌آموزان باید بهره‌مند شود.

وی بیان کرد: استفاده از نظرات و حضور کارشناسان و صاحب نظران در شورای آموزش و پرورش شهرستان نقش موثری در رشد و تعالی و پیشرفت حوزه آموزشی منطقه ایفا خواهد کرد.

فرماندار دیلم گفت: هدف و فلسفه  تشکیل شورای آموزش و پرورش، سیاست‌گذاری علمی، تربیتی و پرورشی است و از نظرهای همه اعضای این شورا استفاده خواهد شد.

وی افزود: دانش‌آموزان مستعد و خلاقی در این شهرستان وجود دارد که باید شناسایی شوند.

امام جمعه دیلم گفت: همه باید برای ترویج و فراگیری علم دست به دست هم دهیم و  تنها نباید بگوییم وظیفه آن بر عهده آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام محمود اسدی افزود: هر کشوری از لحاظ علم و دانش عقب مانده‌است، مورد زورگویی قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش دیلم  ه فواید اجرای طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در گام اول، شناسایی دانش‌آموز با شرایط تراز انقلاب اسلامی مدنظر است و در گام بعدی تربیت و  ساختن دانش‌آموز در این مسیر است.

محمدمهدی محسنی افزود: در این طرح تمامی ویژگی‌های یک دانش آموز موفق و نخبه وجود دارد و امتیازاتی نیز در زمینه ورود به دانشگاه و خدمت سربازی برای آنان در نظر گرفته شده‌است.
 وی اظهارکرد: این طرح برای نخستین بار به پیشنهاد معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل  آموزش و پرورش استان بوشهر به صورت آموزشی در استان  اجرایی شده‌است و امیدواریم ضمن موفقیت آن، در سال آینده بصورت  ملی برگزار کنیم.

وی به وضعیت آموزشی شهرستان اشاره کرد و گفت: در بدو شروع فعالیت، ۲ طرح تقویت بنیه علمی و کنکور برای تغییر وضعیت آموزشی شروع شد که بخاطر شرایط موجود و کمبود منابع مالی در دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول متوقف شد اما در دوره متوسطه دوم فعال است.
محسنی افزود: دایرشدن  کلاس‌های تقویت بنیه علمی و کنکور در یک سال اخیر جواب داده که نتیجه آن قبولی بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه‌های دولتی و روزانه بوده‌است.

وی گفت: اگر به فکر آینده فرزندان شهرستان هستیم باید برای برگزاری این کلاس‌ها تلاش و همت مضاعف با اهرم تشویق و حمایتی اولیا داشته باشیم.
مدیر آموزش و پرورش دیلم  بیان کرد: در کلاس‌های کنکور از استادانی استفاده خواهیم کرد که مورد تائید تیم آموزشی مدیریت باشند و هر کدام چنانچه ضعفی داشته باشند، استفاده نخواهد شد.

منبع: