افتتاح گام نخست صندوق قرآنیان
گام نخست صندوق قرآنیان به همت اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت افتتاح شد.
كدخبر: 67020
1399/12/12

به گزارش مبشرین به نقل از اتقان، ششمین نشست هم اندیشی مدیران عامل اتحادیه های استانی  و مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت، با حضور ۲۶ نفر از مدیران اتحادیه های استانی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت کشور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت  های اتحادیه در روزهای اخیر، از چند رویداد مهم در حوزه فعالیت های قرآنی موسسات خبر داد و گفت: نخستین خبر مهم در زمینه تسهیل فعالیت مؤسسات قرآنی، ارسال نامه اتحادیه کشوری در خصوص رفع مشکل مکان استقرار موسسات قرآنی به محضر رهبر معظم انقلاب است، این نامه از سوی دفتر معظم له به بخش های  ذی ربط ارجاع و مورد پیگیری قرار گرفته است.

«افتتاح صندوق مستقل قرآنیان»

وی در ادامه از افتتاح صندوق قرآنیان خبر داد و گفت: براساس مصوبه هیئت مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت  مبنی بر لزوم حمایت از معلمین و فعالان قرآنی و رفع مشکل بیمه فعالان قرآنی، صندق مستقل قرانیان در دو بخش بیمه و تسهیلات قرض الحسنه  طراحی و در گام مقدماتی افتتاح شد.

انجم شعاع با بیان اینکه بخش بیمه این صندوق از اواسط اسفندماه به شکل غیررسمی فعالیت خود را با ثبت نام و دریافت اطلاعات از مربیان و معلمان قرآنی  با همکاری اتحادیه های استانی های آغاز خواهد کرد. 

مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت با اشاره به رایزنی و مذاکره با کارگزاری های مختلف در زمینه بیمه عنوان کرد: در راستای رفع مشکل بیمه   مؤسسات قرآنی با بیش از ۱۰ شرکت و کارگزاری بیمه وارد مذاکره شدیم و در نهایت در بخش بیمه درمانی با بیمه سلامت و در زمینه مستمری و خدمات بازنشستگی با بیمه ایران به نتیجه رسیدیم، بنابراین صندوق قرآنیان در دوبخش خدمات درمانی و نیز مستمری به مدیران و فعالان موسسات خدمات ارائه می کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بخش دوم این صندوق در زمینه اعطای وام و تسهیلات قرض الحسنه به موسسات و فعالان قرآنی است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

«عضویت اتحادیه های استانی درشورای فرهنگ عمومی استان ها»

در ادامه این نشست مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت به رایزنی با شورای فرهنگی عمومی استان ها اشاره و عنوان کرد:  در خصوص حضور نمایندگان اتحادیه های استانی در جلسات این شورا و توجه به جایگاه اتحادیه در تصمیم گیری در زمینه فعالیت های قرآنی استان ها، با دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج رایزنی هایی داشتیم که نتیجه ان به استان ها ابلاغ شد.

انجم شعاع همچنین از رایزنی با وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در خصوص استفاده از ظرفیت مؤسسات و مدارس در حوزه قرآن و عترت خبر داد و گفت: بر اساس رایزنی های صورت گرفته، در زمینه آموزش حین خدمت فرهنگیان، شبکه آموزش مجازی شاد، بهره مندی قرآن آموزان از امکانات تفریحی، فرهنگی ورزشی دانش آموزان، بهره مندی معلمین و مربیان قرآنی از امکانات خانه های معلم سراسر کشور، بهره مندی موسسات قرآنی از مکان مدارس در شیفت های مخالف،  بهره مند خواهیم شد، امیدواریم تفاهم نامه دو جانبه در این خصوص امضا شود و این دو مجموعه، اقدامات مهمی در مشارکت فعالیت های قرآنی داشته باشند.  

در ادامه این نشست، مدیران عامل اتحادیه های استانی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مسائل و مشکلات موسسات و فعالیت های قرآنی در استان ها پرداختند.

تبادل نظر در خصوص برپایی مجامع اتحادیه های استانی، اعتبارات برنامه ای اتحادیه های استانی، موضوع تمدید مجوز موسسات قرآنی، مشکلات مالیاتی، دریافت کد اقتصادی، استخدام مربیان و معلمان موسسات قرآنی در آموزش و پرورش از جمله مهمترین نکات مطرح شده توسط مدیران عامل اتحادیه های استانی در این نشست بود.

منبع: