سند چشم‌انداز ۲۰ ساله راهبردی قرآنی استان بوشهر رونمایی می‌شود
مدیرکل صدا و سیمای بوشهر با اشاره به تدوین ویژه برنامه‌هایی برای روز قرآن استان بوشهر در ۱۶ اسفند گفت: در این روز از سند چشم انداز ۲۰ ساله راهبردی قرآنی استان بوشهر رونمایی می‌شود.
كدخبر: 66994
1399/12/11

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، سیدحسین ناظر صبح امروز در کارگروه تجلی و تبلیغ روز قرآنی استان بوشهر با اشاره به نام‌گذاری 16 اسفند به نام روز قرآن در استان بوشهر اظهار داشت: 16 اسفند، سالروز رحلت مرحوم معتقد اهرمی به عنوان روز قرآن استان بوشهر برنامه‌های بسیار ویژه‌ای طراحی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم صدا و سیما در این روز افزود: به مناسبت روز قرآنی استان بوشهر امواج رادیویی و تلویزیونی مردم ایران را به میهمانی دهکده قرآنی کشور در استان بوشهر می‌برد.

مسئول کارگروه تجلی و تبلیغ روز قرآنی استان بوشهر بیان کرد: به مناسبت 16 اسفند سالگرد ارتحال آیت‌الله معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار و معرفی توانمندی‌های قرآنی استان بوشهر و به ویژه روستای چارک به‌عنوان دهکده قرآنی کشور، صدا و سیمای مرکز بوشهر با تولید و پخش یک‌هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی در گستره استانی، ملی و فراملی ایرانیان را به میهمانی دهکده قرآنی کشور در شهرستان دشتی استان بوشهر می‌برد.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر به پخش ویژه برنامه قرآنی در روستای چارک دهکدۀ قرآنی کشور پرداخت و تصریح کرد: در این روز مراسم تجلیل از نیم قرن خدمات قرآنی استاد عبدالله‌زاده مدرس نمونه قرآن کشوری و خادم‌القرآن با نشان ملی، محافل قرآنی امامزادگان برگزار می‌شود.

ناظر اجرای برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی هنری با محوریت قرآن و عترت را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: نواختن زنگ قرآنی مدارس و استفاده از  ظرفیت رسانه‌ای شبکه شاد و رونمایی از سند چشم انداز 20 ساله  راهبردی قرآنی استان بوشهر از دیگر برنامه روز قرآن استان بوشهر است.

مسئول کارگروه تجلی و تبلیغ روز قرآنی استان بوشهر با بیان اینکه علاوه بر شبکه استانی بوشهر، شبکه قرآن و برخی از شبکه‌های سراسری این رویداد مهم فرهنگی مذهبی را پوشش رسانه‌ای می‌دهند خاطر نشان کرد: صدا و سیما و بیش از 100 رسانه مکتوب، الکترونیکی و مجازی استان 52 برنامه ستاد نکوداشت روز قرآنی استان بوشهر با محوریت دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان را به مردم سراسر ایران مخابره می‌کنند.

 

منبع: