مسابقات شوق تلاوت آغاز شد/ انجام قرعه ‌کشی رقابت‌ها+عکس
چهارمین دوره مسابقات قرآن شوق تلاوت ویژه رقابت نخبگان طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا از امروز در جزیره کیش آغاز شد.
كدخبر: 66989
1399/12/11

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، چهارمین دوره مسابقات قرآن شوق تلاوت ویژه رقابت نخبگان طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا از امروز در جزیره کیش آغاز شد.

این دوره‌ از مسابقات در رشته‌های تقلیدی خوانی و تلاوت آزاد برگزار می‌شود و رشته تلاوت تقلیدی در بخش‌های عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و منشاوی برگزار می‌شود که طی آن باید قاریان در سه مرحله با هم رقابت کنند.

قرعه‌کشی مسابقات صبح امروز در کنار سواحل خلیج‌فارس برگزار شد و پس از آن شرکت‌کنندگان از برخی اماکن دیدنی جزیره کیش دیدن کردند.

این دوره از رقابت‌ها از بعد‌از ظهر امروز آغاز می‌شود و تا فردا شب ادامه دارد. شرکت‌کنندگان دو تلاوت در مسابقات ارائه می‌کنند و هیأت داوران با ارزیابی دو تلاوت در مجموع نفرات برتر را انتخاب و معرفی می‌کنند.

طرح ملی تلاوت از سال ۱۳۹۱ با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف شناسایی و پرورش نوجوانان مستعد در تلاوت قرآن کریم کار خود را آغاز کرد و تا کنون ۹ دوره از این طرح برگزار شده است.

مسابقات شوق تلاوت برای ایجاد رقابت بین شرکت‌کنندگان طرح از چند سال قبل کار خود را آغاز کرد و تاکنون ۴ دوره از مسابقات برگزار شده و نوجوان برگزیده این مسابقات به کشور‌های مختلف از جمله عراق، سوریه و لبنان برای تلاوت اعزام شده‌اند.

منبع: