ناظر ویژه نماینده ولی فقیه در شورای زکات:
پرداخت زکات در توسعه مناطق محروم موثر است
ناظر ویژه نماینده ولی‌فقیه در شورای زکات کشور گفت: احیای فرهنگ زکات به عنوان یک واجب الهی نقشی مهم در حل مشکلات مردم و توسعه مناطق محروم دارد.
كدخبر: 66822
1399/12/06

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، علیرضا معروفی روز چهارشنبه در نشست با فرماندار دشتی استان بوشهر افزود: زکات باید در جامعه ترویج شود و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، شورای زکات شهرستان‌ها باید در زمینه جذب زکات کشاورزان فعالیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: کشاورزان سهم بزرگی در احیا و پرداخت زکات دارند و مدیران و دست اندرکاران جهاد کشاورزی، بخشداران و دهیاران باید این قشر را بیش‌ از پیش در این زمینه ترغیب و تشویق کنند.

معروفی ادامه داد: زکات جمع‌ آوری ‌شده در هر نقطه‌ای از ایران که جمع‌ آوری شود، ۶۲ درصد آن در امور محرومان و ۳۸ درصد ‌هم در پروژه‌های عام‌المنفعه همان منطقه هزینه خواهد شد.

وی از حمایت‌ها و تلاش‌های فرماندار دشتی برای احیای فرهنگ زکات در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: یکی از اهداف سفرهای ما نظارت بر جمع‌آوری و هزینه زکات و نقش اعضای شورای زکات در پیگیری پیام مقام معظم رهبری برای ترویج فرهنگ زکات در همه نقاط کشور است. 

وی به نقش تاثیرگذار فرمانداران در شورای زکات اشاره کرد و افزود: انتظار داریم بخشداران و دهیاران در فعال کردن شورای زکات بخش‌ها و روستاها توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.

معروفی اظهار داشت : برای توسعه و ترویج فرهنگ زکات باید المان‌های زکات در سطح روستاها احداث و آثار آن نیز در روستاها بیشتر و بهتر برجسته شود.

فرماندار دشتی گفت: همه مسئولان باید با برنامه ریزی و پیگیری‌های لازم نسبت به رفع مسائل و مشکلات محرومان اهتمام  ویژه داشته باشند.

عبدالله نادری افزود: دولت در زمینه ساخت مسکن محرومان نگاه ویژه دارد که از حمایت‌های استاندار بوشهر در احداث چهار هزار واحد مسکونی تقدیر وتشکر می شود.

وی اضافه کرد: در حوزه اقتصادی کارهای خوبی در دشتی صورت گرفته‌است طوریکه در زمان حاضر ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی و اقتصادی در این شهرستان  در دست اجرا است که با تکمیل و راه‌اندازی آنها فرصت اشتغال‌زایی بسیار خوبی برای نیروهای بومی شهرستان فراهم می‌شود.

نادری اضافه کرد: در زمان حاضر  ۶۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان دشتی جمع‌آوری شده که تلاش داریم این رقم افزایش یابد.

منبع: