تغییر کاربری یک کلیسای قدیمی به مسجد در انتاریو
یک کلیسای سابق پروتستان در چاتام در انتاریوی کانادا به مسجد جدیدی برای مسلمانان تغییر کاربری می‌دهد و بالاخره مسلمانان این منطقه یک مکان دائمی برای عبادت پیدا کردند.
كدخبر: 66743
1399/12/04

به گزارش مبشرین به نقل از cbc، مرکز اسلامی چاتام در انتاریوی کانادا در ماه جاری ساختمان جدیدی در یک کلیسای  سابق افتتاح کرده است.

مسجد جدید در کلیسای سابق پروتستان جیمز مقدس افتتاح شده تا مسلمانان محلی مکانی برای گردهمایی‌ها، نمازهای جماعت و کلاس‌های درس داشته باشند.

امیر نوید ، رئیس مرکز اسلامی چاتام می گوید که در سال‌های اخیر جامعه اسلامی رشد قابل توجهی داشته و مسلمانان این منطقه نیاز به مکانی برای فعالیت‌هایشان داشته‌اند.

او و دیگر اعضای گروه چندین سال گذشته را به اجاره سالن‌های ورزشی و اتاق‌ها در مدارس سپری کردند، که به نظر آن‌ها چالش برانگیز بوده، مخصوصاً از آنجا که فضا کم بوده است. بنابراین ، در سال ۲۰۱۹ ، آنها برای یافتن مکان جدیدی شروع به جستجو کردند.

نوید گفت که جامعه به سبب ساختمان جدید و فعالیت‌های جدیدی که برنامه ریزی شده هیجان‌زده هستند و بسیاری از افراد کمک مالی کرده و علاقه خود را برای سرمایه‌گذاری و ایجاد مرکز جدید ابراز کرده‌اند.

به گفته نوید از سال ۲۰۱۰ که وی از تورنتوی بزرگتر به چاتام نقل مکان کرده شاهد افزایش جمعیت مسلمانان محلی از ده‌ها نفر به صدها تن بوده است.

نوید با بیان اینکه این کمبود هنوز نیز برای مسلمانان کانادا وجود دارد ازود که خانواده‌های مسلمان جوان با این چالش روبرو هستند و افزود: حتی خانواده‌ها و برخی از دوستان بسیار نزدیک ما بودند که به دلیل نداشتن یک مکان عبادی دوباره به تورنتو بازگشتند.

نوید می گوید که ساختمان جدید از این جهت قابل توجه است که جامعه را قادر می‌سازد پیشرفت کند و آموزه‌های خود را به نسل جوان منتقل کند.

وی خاطرنشان کرد: این فقط یک ساختمان نیست. بلکه یک مفهوم از فرهنگ مسلمانان است زیرا جامعه مسلمانان براساس فرهنگ شناخت همسایه شکل می‌گیرد.

 شما باید بدانید چه کسی برای نماز می‌آید. این فقط مثل این نیست که شما بیایید نماز بخوانید و سپس به خانه بروید. مسجد برای ما یک مرکز اجتماعی است./حوزه

منبع: