نهمین جلسه اتحادیه کشوری مؤسسات قرآن و عترت برگزار شد
نهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به منظور تنظیم تفاهم‌نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
كدخبر: 66709
1399/12/04
 
به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، نهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، با حضور اعضاء، ۳ اسفندماه، با حضور مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به میزبانی شورای عالی قرآن به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست، گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده و تعاملات با دستگاه‌ها از سوی محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ارائه شد.
 
مهمترین مصوبات مطرح شده در این نشست شامل تشکیل کارگروه حقوقی در اتحادیه به منظور بررسی و پیگیری مسائل و امور حقوقی و تعیین ساختمان مجامع واقع در خیابان سمیه تهران به عنوان محل اتحادیه کشوری بود.
 
همچنین مقرر شد جلسات هیئت مدیره، آخرین سه‌شنبه هر ماه، از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار شود. همچنین پیگیری انتخابات مجامع استانی، در برنامه‌های اتحادیه کشوری، قرار گیرد. در این نشست مقرر شد تا اتحادیه کشوری به منظور اجرای برنامه‌های قرآنی، نسبت به تنظیم تفاهم‌نامه با دستگاه‌های قرآنی وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی اقدام کنند و مصوب شد تمهیدات لازم قبل از برگزاری انتخابات استان‌ها، با توجه به شرایط هر استان اندیشیده و عملیاتی شود.
نهمین جلسه اتحادیه کشوری مؤسسات قرآن و عترت برگزار شد
برنامه‌های سال ۱۴۰۰ مؤسسات و اتحادیه‌های استانی، پس از فراخوان، مبتنی بر اسناد بالادستی تدوین و پس از تصویب در کمیته تلفیق برای مراجع ذی‌ربط ارسال شود.
 
در پایان مقرر شد، کمیته تلفیق، متشکل از پنج نفر از مسئولان کمیته‌ها، مدیرعامل و رئیس یا نائب‌رئیس و مجموعاً هفت نفر، طبق شرح وظایف مندرج در آیین‌نامه کمیته‌ها، موضوعات ارجاعی به هیئت مدیره را بررسی و مصوب کنند. تبصره، مصوبات این کمیته به عنوان مصوبات هیئت مدیره تلقی می‌شود.
منبع: