به مناسبت ماه رجب؛
مسابقه «فرهنگ قرآنی» برگزار می‌شود
مسابقه فرهنگ قرآنی به مناسبت ماه رجب از سوی مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در حال برگزاری است.
كدخبر: 66708
1399/12/04

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، رجب، ماه ولایت و امامت، ماهی است که رحمت گسترده الهی بر بندگانش جاری می‌شود. به همین مناسبت مسابقه مفاهیم فرهنگ قرآنی از سوی مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در حال برگزاری است.

مسابقه «فرهنگ قرآنی» با هدف تربیت قرآنی، رعایت سبک زندگی اسلامی و آشنایی بیشتر با نحوه زندگی ائمه اطهار(ع) از سوی مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.
 
در این سری از مسابقات، سؤالات از کتاب «نفاق و حب و بغض» تألیف شیخ محسن سعیدیان انتخاب شده است؛ لذا قرآن‌دوستان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و پاسخ به ۱۰ سؤال طرح شده در این مسابقه شرکت کنند.

نفاق و حب و بغض از آفات بسیار مهمی است که بر قلب انسان عارض می‌شود. حب به معنی محبت و دوستی، بغض به معنی کینه و دشمنی و نفاق به معنی دورنگی و دورویی است. نفاق، بیماری است که در زندگی روزمره و در جان اغلب انسان‌ها ریشه دارد، ولی بنا به اقتضای وجودی هرکس، مخفی و پنهان است. اما حب و بغض باید در راستای شرع به کار گرفته شود تا تبدیل به عذاب نشود. با توجه به آن که هرکسی این صفات را نمی‌شناسد و علایم آن را نمی‌داند، نگارنده در کتاب حاضر سعی کرده است با بهره‌گیری از آیات، روایات و احادیث، مخاطبان را با مسائل مربوط به نفاق و انواع حب و بغض‌های الهی یا شیطانی آشنا سازد.

تاریخ پایان این مسابقه ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ اعلام شده است و به برگزیدگان به قید قرعه جوایز متبرک اعطا خواهد شد.

 

منبع: