موکب‌داران ۱۴۰ میلیارد تومان به مناطق محروم خدمات ارائه کردند
مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: در ایام ماه محرم و صفر موکب‌داران در سراسر کشور ۱۴۰ میلیارد تومان بسته سلامت، معیشتی و لوازم‌التحریر به مناطق محروم ارائه کردند.
كدخبر: 66700
1399/12/03

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، حمید افضلی ظهر امروز در نشست با اعضای ستاد اربعین و بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به فعالیت موکب‌ها در ایام و شرایط کرونایی اظهار داشت: 2500 موکب در سراسر کشور فعال است که در ایام کرونایی در قالب پویش‌ها و کمک‌های مومنانه خدمات خود را ارائه می‌کنند.

وی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و لوازم‌التحریر در مناطق محرم را از جمله فعالیت موکب‌داران در شرایط کرونایی دانست و بیان کرد: در ایام ماه محرم و صفر موکب‌داران در سراسر کشور 140 میلیارد تومان بسته سلامت، معیشتی و لوازم‌التحریر به مناطق محروم ارائه کردند.

مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به پویش مهر حاج قاسم خاطر نشان کرد: در سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی پویش مهر حاج قاسم برای خدمات رسانی به محرومان تشکیل و در این راستا طرح‌های مهمی اجرا و افتتاح شد.

افضلی با بیان اینکه در روستاهای محروم، پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عام‌المنفعه در قالب مهر حاج قاسم اجرا شد گفت: در این راستا پروژه‌های آبرسانی، ساخت مدرسه، مسکن روستایی، سیل بند، مسجد و درمانگاه اجرا شد.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها تصریح کرد: موکب‌داران اربعین حسینی در اجرای پروژه‌های مهر حاج قاسم امسال 56 میلیارد تومان اعتبار هزینه کردند که بخشی از آنها افتتاح شد و برخی هم تا سال آینده تکمیل می‌شود.

مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، کمک به آزادی زندانیان، تامین اقلام جهیزیه، توزیع بسته معیشتی، تبلت بین دانش‌آموزان روستایی و آبرسانی به روستاها را از دیگر برنامه‌های خیران حرم‌ساز و موکب‌داران اربعین حسینی در قالب پویش مهر حاج قاسم دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم موکب‌های اربعین حسینی را نماد اسلام، شیعه و ارادت به امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: اربعین نماد اقتدار، عظمت اسلام، رمز ماندگاری و جاودانگی این فرهنگ تفکر عاشورایی امت اسلام است.

محمدتقی ایرانی با بیان اینکه کنگره عظیم جهانی اربعین حسینی سمبل مقاومت در برابر جبهه باطل و یزیدیان است تاکید کرد:  کنگره اربعین حسینی آوردگاه به‌عنوان آوردگاه بازماندگان عرصه خون و شهادت تبدیل شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه عشق و علاقه مردم به امام حسین (ع)  قابل وصف نیست افزود: اوج این علاقه و عشق در ایام تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی متبلور می‌شود.

معاون استاندار بوشهر حضور پرشور و شعور مسلمانان در کنگره بزرگ اربعین حسینی را بیانگر اوج عظمت اسلام و شیعه دانست و تصریح کرد: هرچند ویروس کرونا سبب محدود شدن بسیاری از مراسم‌ها را به‌طور موقت شده ولی با توجه به عزم و اراده ملت‌ها انتظار می‌رود در فاصله زمانی کوتاهی پس از رهایی از شر این ویروس ، مجددا به زیارت امام حسین (ع) نائل می‌شویم.

ایرانی با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی شهرستاهای مختلف استان خوزستان در همجواری با استان بوشهر افزود: با توجه به همسایگی استان بوشهر با خوزستان و تردد میان 2 استان قرار است یک هفته ورودی‌های شهرستان دیلم از خوزستان بسته شود.

وی با بیان اینکه موکب‌ها در ایام کرونا خدمات زیادی به جامعه و محرومان ارائه کردند خاطر نشان کرد: موکب‌های استان بوشهر به عنوان پایگاه عظمت، برکت، خیرخواهی و دیانت در کربلا، نجف و سایر محورها برای ادامه خدمت به مردم محروم و آسیب دیده راه‌اندازی شوند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر هم از فعالیت کمک‌های مومنانه موکب‌داران استان خبر داد و بیان کرد:در شرایط کرونایی و برگزار نشدن راهپیمایی اربعین حسینی،  موکب‌داران استان در ایام ماه محرم و صفر 14 میلیارد تومان در قالب کمک‌های مومنانه به نیازمندان پرداخت کردند.

عبدالرضا مطاف افزود: این خدمات در قالب توزیع بسته‌های معیشتی، کمک به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک، لوازم بهداشتی و دستکش بوده‌ است.

وی از توزیع تبلت میان دانش‌آموزان نیازمند استان خبر داد و  خاطر نشان کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه، موکب‌داران استان بوشهر 313 دستگاه تبلت در اختیار دانش‌آموزان استان قرار دادند و در این راستا در ایام محرم و صفر 10 هزار و 300 بسته معیشتی تهیه و توزیع شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه در 7 سال گذشته در ساخت 3 نیم ضریح حضرت عباس(ع)، امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) مردم مشارکت کرده‌اند تصریح کرد: در این راستا یک‌هزار و 300 نیروی کار متخصص به کربلا، نجف، کاظمین و سامرا اعزام و در کار ساخت و ساز حرم‌ها مشارکت داشته‌اند.

مطاف از ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم (ع) در قالب طرح توسعه حرم امام حسین (ع)  خبر داد و گفت: 3 هزار نفر از مردم استان بوشهر با تکمیل فرم ثبت‌نام به مدت 5 سال ماهانه نذرهای خود را ارسال می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای 64 موکب است افزود: این موکب‌ها در مسیرهای ارتباطی میزبان استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد در ایام اربعین حسینی  مستقر هستند.

در این آیین از موکب‌داران استان بوشهر قدردانی شد.

 

منبع: