تفاهم‌نامه همکاری اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی با شورای هیئت‌های مذهبی تبلیغات
اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت تفاهم‌نامه‌ای با شورای هیئت‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی امضا کرد.
كدخبر: 66670
1399/12/03

به گزارش مبشرین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتقان، اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، تفاهم‌نامه‌ای با شورای هیئت‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی امضا کرد.

این تفاهم‌نامه با هدف تحقق حدیث شریف نبوی(ص) «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی» بین اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و شورای هیأت‌های مذهبی کشور منعقد شد.

تلفیق برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در کنار برنامه‌های موضوع عترت اهل‌بیت(ع) مبتنی بر حدیث ثقلین، کمک‌های مؤمنانه هیئت‌های مذهبی به مؤسسات و تشکل‌های قرآنی آسیب‌دیده از کرونا در بُعد مکان مؤسسات از مفاد این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه شورای هیئت‌ها نسبت به توجیه مسئولان استانی خود درباره ضرورت و اهمیت این تفاهم‌نامه اقدام خواهد کرد. همچنین توجیه هیئت‌های مذهبی تحت پوشش درباره انتظارات مؤسسات قرآنی، معرفی تکایا و حسینیه‌های مستعد و موافق با اجرای طرح به اتحادیه‌های استانی از موارد تعهدات شورای هیئت‌های مذهبی خواهد بود.

توجیه مدیران عامل اتحادیه‌های استانی در جهت حُسن اجرای این تفاهم‌نامه، فعال‌سازی ظرفیت اتحادیه‌های استانی جهت فراخوان مؤسسات آسیب‌دیده از کرونا که در موضوع مکان دچار عسر و حرج شده‌اند، فعال‌سازی ظرفیت اتحادیه‌های استانی برای نشست مشترک با شورای هیئات استان‌ها و تبیین ضرورت و تعمیق تعاملات، فعال‌سازی ظرفیت اتحادیه‌های استانی جهت جانمایی و استقرار مؤسسات در مکان‌های توافق شده شورای هیئت‌های استان‌ها از تعهدات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در ذیل این تفاهم‌نامه خواهد بود.

پیرو این تفاهم‌نامه فراخوان مؤسسات آسیب‌دیده از کرونا، برگزاری نشست مشترک با تشکل‌های دینی استان و تبیین ضرورت و تعمیق تعاملات، برنامه‌ریزی و جانمایی و استقرار مؤسسات در مکان‌های توافق شده به مدیران عامل استانی ابلاغ شد.

منبع: