خیر جانباز گناوه‌ای به زوج‌های جوان و نیازمندان کمک می‌کند
کارهای خیرخواهانه و عام‌المنفعه در کشور بین افراد گشاده دست جا افتاده‌است و در این روزگار هستند کسانی که مال و زندگی خود برای افراد نیازمند مایه می‌گذارند.
كدخبر: 66656
1399/12/02

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، افراد متمکن زیادی با نیات مختلف در جامعه وجود دارند که درکارهای عام‌المنفعه از جمله ساخت مسجد، بیمارستان‌، تجهیز مراکز درمانی، کمک به زوج‌های جوان، تحت حمایت قراردادن ایتام، ساخت سالن‌ها و اماکن ورزشی و مدارس در راستای این کار خداپسندانه گام برمی‌دارند.
در فرهنگ و تعالیم قرآنی، خدمت کردن و گره‌گشایی از کار مردم بویژه نیازمندانی که ازدواج کرده و نیاز به مسکن دارند، ارزش و ثواب فراوانی دارد که در این ارتباط خیران شهرستان گناوه گام‌های موثری برداشته‌اند.
"احمد عابدی" خیری نیک اندیش از خطه جنوب کشور در بندرگناوه چندین سال است که در این مسیر قدم بر می‌دارد.
احداث مجتمع ۱۴ واحدی خیرساز مسکونی امام رضا (ع) بندرگناوه در روستای "سربست" یکی از کارهای ماندگار و به یادماندنی این خیر است که برای  زوج‌های جوان بدون مسکن فراهم کرده‌است.
مجتمع خیرساز امام رضا (ع) از زمان افتتاح تاکنون به تعدادی از زوج‌های جوان که بدلیل مشکلات مالی امکان خانه دارشدن برای آنان میسر نبوده  اسکان داده‌است.
نحوه واگذاری واحدهای مسکونی این مجتمع به زوج‌های نیازمند بدین گونه است که به مدت ۲سال می‌توانند در این مکان بصورت رایگان سکونت کنند.
خبرنگار ایرنا به دیدار این خیر رفت و از نزدیک با او به گفت وگو پرداخت که ماحصل آن به شرح زیر است.
عابدی که رزمنده دوران دفاع مقدس با ۶۰ درصد جانبازی است، اصلی ترین هدف خود از کارهای عام المنفعه را ادای دین و حق بزرگی که پدر و مادرش به گردن او دارند و باورهای دینی و عشق و علاقه وافر به اهل بیت (ع) ابراز کرد.
وی یادآورشد: در دوران مجروحیت که تا نزدیکی مرگ پیش رفتم و مجدد زنده شدم، عهدی با خدا بسته بودم که دست مردم را بگیرم و در این ارتباط  به فکر چندین کار خیرخواهانه افتادم.

احداث  ۱۴ واحد مسکونی به نیت ۱۴معصوم (ع) یکی از نیت‌هایی است که این خیر جانباز جنگ تحمیلی با همکاری دیگر خیران انجام داده‌است.

عابدی می‌گوید: زمین این  مجتمع متعلق به یک پیرزن بود که ۹۰سال پیش به حضرت ابوالفضل (ع) بخشیده بود و به من واگذار شد و اقدام به ساخت آن کردم.
واحدهای مسکونی در این مجتمع  هر دو سال یک بار به  ۱۴زوج یتیم و فقیر که مشکل خانه دارشدن در ابتدای ازدواج خود دارند، واگذار می‌شود.
از زمان احداث این مجتمع تاکنون زوج‌های زیادی در آن سکونت کردند و سپس با تلاش و کار، صاحب مسکن شدند.

احداث یک سالن چندمنظوره برای گروه‌های آسیب پذیر جامعه از جمله اعتیاد به موادمخدر، خانواده‌های معلول دارای شغل و آسایشگاه سالمندان از دیگر کارهای خیرخواهانه این خیر در شهرستان گناوه است.
آسایشگاه سالمندان ویژه معلولان ذهنی و جسمی بانوان به نام "مهر مادر" که دارای ۶ سالن است از اماکن در دست ساخت این خیر است که چهار ماه دیگر افتتاح می‌شود.
وی می‌گوید: ساخت پروژه دیگری را برای زنان سرپرست خانوار که سرپناه ندارند در قالب ۱۲سوئیت آغاز کرده‌است.
احداث یک واحد مسکونی در تهران برای بیماران شهرستان گناوه که برای مداوا به پایتخت اعزام می‌شوند از دیگر  کارهای این خیر است که برای اسکان در اختیار همراهان بیماران قرار می‌دهد.
عابدی در این ارتباط گفت: یادم می‌آید زمانی که در بیمارستان به علت مجروحیت بستری بودم عده زیادی مشاهده کردم مکانی برای استراحت نداشتند و در همان موقع با خود عهد بستم  آپارتمانی برای چنین افرادی خریداری کنم و اسم آن را خانه خدا گذاشتم.
احداث مجسمه پدر در میدان کنار دریا و دو مناره بر قبر سیدرضا از سادات جلیل القدر شهرستان گناوه از دیگر کارهای این خیر معتقد به  باورهای دینی  و دوستدار اهل‌البیت (ع) است.

در ادامه گفت وگو با این خیر جانباز دوران دفاع مقدس، وی به دوران مجروحیت و اتفاقات عجیبی که با آن مواجه بوده، پرداخت.

این خیر رزمنده گفت: در هنگام آزادسازی خرمشهر در کنار شهید محمد جهان آرا  بودم و در بیست و ششم دی ماه سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی زبیدات با اصابت یک خمپاره از ناحیه شکم مجروحیت شدیدی برداشتم و روده‌ام پاره شد.

وی افزود: در زمان اصابت خمپاره  و افتادن روی زمین، لحظه‌ای شلیک توپ‌های دشمن قطع نشد و به علت وخیم شدن حالم  شهادت خود را خواندم و در همان لحظه از خدا  ۲ حاجت خواستم که دیدن پدر و مادر و خدمت به مردم بود.

این جانباز ادامه داد: پس از تقاضای حاجت خود از خداوند، نیروهای پشتیبان به محل حادثه رسیدند و در آن موقع از حال رفتم و بیهوش شدم.

عابدی گفت: پس از اینکه هوش آمدم متوجه شدم که به بیمارستان اهواز انتقال یافته‌ام و در اتاق عمل چهار بار جراحی شدم که ۱۴ ساعت طول کشیده بود.

وی افزود: شدت آسیب به روده‌ام طوری بود که ۹ ماه این عضو بدنم  خارج از شکم و در کنارم گذاشته بود.

عابدی ادامه داد: در زمان بستری در بیمارستان‌ اهواز، هواپیماهای بعثی به این مرکز درمانی حمله کردند و چندین  نفر از رزمندگان آسیب جدی دیدند و بیمار هم اتاقی شهید و یک مجروح دیگر دستش قطع شد.

این خیر رزمنده گفت: مادرم در طول مجروحیتم یک لحظه من را تنها نگذاشت و حتی در زمان جراحی و حمله هواپیماهای بعثی به بیمارستان‌های اهواز و اصفهان در کنار تختم می‌نشست که خاطرات زیادی از ایشان و معجزات خداوند دارم و بیان آن ساعت‌ها طول خواهد کشید.

عابدی بیان کرد: پس از اینکه وضعیت جسمانی مساعد شد برای تشکیل پرونده جانبازی به منطقه‌ محل  اعزام یگان ویژه ارتش مراجعه کردم و پس از بررسی، مدرکی دال بر مجروحیتم وجود نداشت و متعجب شدم اما در یک لحظه پرونده‌ای یافت شد که در آن نامم در فهرست شهدا قرار گرفته بود که به جانبازی تغییر یافت.

منبع: