یازده و دوازدهمین ایثار ماندگار بوشهر در یک‌شب اتفاق افتاد
رئیس مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از انجام یازده و دوازدهمین ایثار ماندگار در یک‌شب در استان بوشهر خبر داد.
كدخبر: 66652
1399/12/02

به گزارش مبشرین، علیرضا باقری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از انجام یازده و دوازدهمین ایثار ماندگار در یک‌شب در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: ایثار خانواده‌های مهربان باعث شد سحرگاه شنبه در بیمارستان شهید گنجی برازجان و سلمان فارسی بوشهر جمعاً ۶ عضو جهت نجات جان بیماران نیازمند به عضو به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستاده شود.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه نزدیک به ۸۰ برداشت عضو از ابتدا تاکنون در استان انجام شده تصریح کرد: یازدهمین برداشت عضو استان با رضایت و ایثار خانواده ایثارگر شیرین زکی کللی ۵۰ ساله ساکن دشتستان که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید گنجی برازجان برداشت عضو شد.

باقری اظهار داشت: بلافاصله بعد از این برداشت در بیمارستان سلمان فارسی مرحوم اردشیر شهبازی ۵۲ ساله اهل مرودشت که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده نوع‌ دوستش دوازدهمین اهدا عضو استان بوشهر را در این وضعیت سخت کرونایی رقم زد تا در مجموع شاهد نجات ۶ بیمار نیازمند به عضو باشیم.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از سال ۸۳ تا اسفند ۹۹ بیش از ۲۳۰ عضو در استان برداشت ‌شده است.

منبع: