ثبت‌نام شانزدهمین آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آغاز شد
ثبت نام شانزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از امروز شنبه، دوم اسفندماه آغاز و تا ۲۷ اسفندماه سال جاری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی telavat.com ادامه خواهد داشت.
كدخبر: 66635
1399/12/02

به گزارش مبشرین، محمد رمضانی‌فرد، مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به آغاز ثبت‌نام شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ثبت‌نام دوره شانزدهم از امروز شنبه، ۲ اسفند‌ماه آغاز و تا ۲۷ اسفندماه سال جاری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی telavat.com ادامه خواهد داشت. این بازه زمانی قابل تمدید نیست.

 
وی افزود: امسال برای رفاه حال حافظان محترم و جلوگیری از مراجعات ایشان به مراکز استان‌ها جهت حضور در آزمون‌ها، حدود ۸۸ حوزه آزمونی جهت برگزاری آزمون اعطای مدرک در سراسر کشور پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکترا برگزار می‌شود.
 
رمضانی‌فرد با بیان اینکه مدارک این آزمون پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم، از سوی شرکت‎کنندگان، با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان اعطاء می‌شود، گفت: آزمون مرحله اول شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به صورت کتبی جمعه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال آتی، ساعت ۹ به صورت همزمان در ۸۸ حوزه آزمونی سراسر کشور برگزار خواهد شد.
منبع: