نشست کارگروه تدوین سند راهبردی مسجد طراز اسلامی در بوشهر برگزار شد
نشست کارگروه مسجد در راستای تدوین سند راهبردی مسجد طراز اسلامی با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون ای فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی در روز شنبه (۲ اسفند) در ساختمان مرکزی این ستاد برگزار شد.
كدخبر: 66628
1399/12/02

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، «علیرضا پولاد» در این نشست با اشاره به ضرفیت های موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین مجموعه جهت اجرای فعالیت های هدفمند در مساجد و همچنین اجرای سند راهبردی مسجد طراز اسلامی می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر به اهمیت حضور جوانان در مساجد تاکید کرد و ادامه داد: جوانان به عنوان اصلی ترین رکن جامعه و آینده سازان این میهن اسلامی مورد هجمه های سنگین شبیخون فرهنگی دشمنان قرار گرفته  اند و کانون های فرهنگی هنری مساجد با جدب جوانان به سنگ مسجد و با ارائه راهکار های موثر و همچنین پرورش این جوانان بخش عمده ای از تهاجمات فرهنگی دشمنان را خنثی کرده است.

 

پولاد با تاکید بر اینکه نباید به مساجد تنها به عنوان یک عبادت گاه نگاه کرد، اظهار داشت: از ابتدای اسلام تا کنون مساجد به عنوان جایگاهی ویژه در تصمیم گیری های مهم در شرایط حساس به حساب می آمده که با اجتماع مسلمانان در این مکان آسمانی جویای احوال یکدیگر شده و در صورت بروز مشکلات به یاری برادر مسلمان خود می شتابند.

 

 وی افزود: مساجد نه تنها محلی برای عبادت است بلکه جایگاهی برای اجتماع مسلمانان، رفع مشکلات مردم، پرورش دینی و اعتقادی و همچنین محلی برای اتخاذ تصمیمات مهم و حیاتی بلاد اسلامی می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: با تنظیم سند راهبردی مسجد طراز اسلامی و همچنین اجرای این راهبرد اصاصی مساجد به جایگاه اصلی خود در حکومت اسلامی خواهند رسید.

 

«حجت الاسلام محمد رضا طاهری» نیز در این نشست با تاکید بر اینکه متولیان فعالیت های فرهنگی، برنامه های خود را با محوریت مساجد طراحی کنند، تصریح کرد: بهترین مکان برای تاثیرگذاری و مانداگاری بیشتر اقدامات فرهنگی مساجد می باشند که این اصل باید مورد تئجه متولیان امور فرهنگی قرار گیرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر به اجرای طرح بزرگ امامت اشاره کرد و ادامه داد: در قالب اجرای این طرح امامان جماعت مساجد نه تنها در قالب یه روحانی برای انجام فریضه دینی نماز در مساجد منصوب شده است بلکه امام یک محله می باشد و در راستای برطرف نمودن مشکلات افراد حاظر در آن محل با ارائه راه حل های کارآمد به گره گشایی از مشکلات مردم می پردازد.

 

وی با تاکید بر اینکه پایگاه دین خدا مساجد است، تصریح کرد: متاسفانه ما مسائل اصاصی جامعه را از مساجد خارج کردیم و به ین مکان تنها به عنوان محلی برای عبادت نگاه کردیم و باید حاکمیت بلاد اسلامی به مساجد برگردد.

 

حجت الاسلام طاهری عنوان کرد: اگر محوریت تمام مسائل حیاتی جامعه ما مساجد باشد، بیشتر مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: مسجد باید محور توسعه محلات باشد و لذا اصلی ترین رکن فعالیت های فرهنگی این است که با محوریت مسجد انجام گیرد.

منبع: