معاون راهبری و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد:
برگزاری اعتکاف در شهرهای با وضعیت آبی با شروط خاص/ شیوه برگزاری جشن‌های رجبیه و شعبانیه
حجت‌الاسلام حریزاوی درباره وضعیت برگزاری آیین اعتکاف در شرایط کرونایی کشور، گفت: اعتکاف در شهرهای با وضعیت آبی برگزار شده و در شهرهایی با وضعیت نارنجی و قرمز لغو می‌شود. وضعیت تهران در این باره نامشخص است.
كدخبر: 66464
1399/11/27

به گزارش مبشرین، حجت الاسلام والمسلمین «روح الله حریزاوی» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان درباره وضعیت برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیته اجتماعی امنیتی ستاد ملی کرونا با حضور معاونین وزارت کشور، معاونین وزارت بهداشت و نماینده دستگاه‌ها موضوع برپایی مراسم اعتکاف، جشن‌های رجبیه و شعبانیه و برگزاری جلسات دعا و استغاثه بررسی شد.

 

معاون راهبری و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مصوبه اولیه این جلسه برای تصویب نهایی به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال می شود، تصریح کرد: کمیته اجتماعی، امنیتی ستاد ملی کرونا برای شهرهای آبی امکان برگزاری اعتکاف با شروطی را مجاز دانسته است.

 

وی درباره این شروط بیان کرد: ظرفیت معلوم و محدود، تأیید مکان برگزاری از سوی مسئولان ذی‌ربط و ارائه تست منفی کرونا با کد ملی از جمله این شروط است. علاوه بر این شرط سنی زیر 60 سال برای شرکت در این آئین اعلام شد. جزئیات بیشتر دستورالعمل‌ها متعاقباً از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می شود.

 

حریزاوی درباره وضعیت برگزاری اعتکاف در شهرهایی با دیگر رنگ ها از نظر وضیعت شیوع کرونا، اعلام کرد: برگزاری اعتکاف در شهرهای زرد در حال بررسی است اما در شهرهای نارنجی و قرمز مراسم اعتکاف لغو است و با توجه به اینکه وضعیت تهران هنوز زرد است، برگزاری یا عدم برگزاری این آیین در پایتخت هنوز به تصویب نرسیده و در دست بررسی است.

 

معاون راهبری و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی درباره برگزاری جشن‌های رجبیه و شعبانیه خاطرنشان کرد: مطابق با دستورالعمل کلی و رفع محدودیت نمازهای جمعه و جماعت به تناسب وضعیت شیوع کرونا و رنگ شهرها در این باره، جشن ها نیز در این دو ماه برگزار می شود و بلامانع است.

منبع: