آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران با ظرفیت ۱۵ هزار طلبه مرکز مدیریت
مسئول پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به آغاز پذیرش این حوزه‌ علمیه از۲۵ بهمن‌ماه سال جاری از ظرفیت ۱۵ هزارنفری پذیرش خبر داد.
كدخبر: 66419
1399/11/25

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، زهره تمیزکار در نشست خبری پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور اظهار داشت: ثبت‌نام سراسری حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در تمام مقاطع تحصیلی از ۲۵ بهمن‌ماه سال جاری آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

مسئول پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اهمیت تربیت بانوان متخصص و کارآمد باهدف تبلیغ اسلام ناب محمدی از ظرفیت حدود ۱۵ هزارنفری پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران یادکرد و افزود: پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در سه سطح عمومی سطح ۲ و سطوح تخصصی ۳ و ۴ صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد مدارس علمیه دارای پذیرش در مقطع سطح دو، خاطرنشان کرد: ۴۰۳ مدرسه علمیه در ۲۸ استان کشور از علاقه‌مندان به شرکت در دوره سطح دو حوزه‌های علمیه پذیرش به عمل می‌آورند.

تمیزکار با اشاره به تعداد رشته محل‌های دارای پذیرش در مقطع عالی سطح ۳ تأکید کرد: ۱۳۵ رشته محل در ۶۵ موسسه آموزش عالی در ۲۷ استان کشور آماده پذیرش طلاب سطح سه است.

مسئول پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران به تعداد رشته محل‌های دارای پذیرش در مقطع تخصصی سطح چهار نیز اشاره کرد و افزود: ۳۶ رشته محل در ۱۶ موسسه آموزش عالی در ۱۱ استان اصفهان، تهران، خوزستان، سمنان، فارس، قم، کرمان، گلستان، مازندران،مرکزی و یزد آماده پذیرش طلاب سطح ۴ خواهد بود.

تمیزکار با اشاره به شرایط پذیرش در هرکدام از سطوح تصریح کرد: شرایط سن و معدل در مقطع عمومی سطح دو برای دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر حداکثر ۴۰ سال یعنی متولدین سال ۵۹ به بعد با حداقل معدل ۱۲ است.

وی افزود: برای دارندگان مدرک اتمام پایه هشتم نیز حداکثر ۱۷ سال یعنی متولدین سال ۱۳۸۲ به بعد با حداقل معدل ۱۵ است.

تمیزکار به رشته‌های پذیرش سطح سه نیز اشاره کرد و افزود: رشته‌های سطح سه  ۱۳ رشته شامل تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدویت، کلام با گرایش مذاهب اسلامی، تاریخ اسلام، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی،تربیت دینی کودک و نوجوان، اخلاق و تربیت اسلامی، درسی ادبیات عربی و مطالعات اسلامی زنان است.

مسئول پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران به رشته‌های دارای پذیرش سطح چهار نیز اشاره کرد و گفت: ۵ رشته شامل تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی ازجمله رشته‌های سطح چهار حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی به زمان برگزاری آزمون پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران نیز اشاره کرد و گفت: آزمون سطوح ۳ و ۴ چهارم تیرماه و آزمون ورودی مقطع عمومی سطح دو ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

به گفته وی، شیوه تحصیل در سطوح ۲ و ۴ حضوری و در سطح ۳ حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری خواهد بود.

علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به آدرس Paziresh.whc.ir و یا مراجعه حضوری به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور ثبت نام کنند.

منبع: