امام جمعه موقت تهران:
حضور حداکثری و انتخاب اصلح، شعار انقلابی‌هاست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی گفت: شعار حضور حداقلی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو شعاری انقلابی نیست، بلکه شعار انقلابی‌ها حضور حداکثری و انتخاب اصلح است.
كدخبر: 66330
1399/11/22

به‌گزارش مبشرین؛ امام جمعه موقت تهران در پایان مسیر برگزاری جشن فجر چهل‌ودوم انقلاب اسلامی در بوستان گردشگری ولایت بندر بوشهر با تبریک سالروز انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور خودرویی و موتوری مردم در جشن انقلاب گفت: اگر این ویروس منحوس نبود راهپیمایی امسال همانند سال‌های گذشته بسیار باشکوه و دشمن‌شکن برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی ادامه داد: اما وضعیت خاص ایران و جهان موجب شد تا مسیرپیمایی امسال این‌گونه برگزار شود؛ البته کار امسال و چنین نوع برگزاری، هدفمند پیش رفت که برای عرض ادب به انقلاب اسلامی بود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: این حرکت مقدسِ امروز چندین پیام دارد که بیعت با دین و عشق به دین، بیعت با انقلاب، بیعت با ولایت، استکبارستیزی، مقاومت، وحدت، بصیرت، حضور مردمی، برجسته‌ترین پیام‌های حرکت امروز است.
 
او اضافه کرد: این ۴۲ سال نشانه موفقیت تز ولایت فقیه است؛ این انقلاب دینی است و پیام آن به جهان صادر شده و گسترده‌تر صادر خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی گفت: جریاناتی می‌خواهند که شعار مرگ بر آمریکا دیگر در ایران نباشد، اما تا استکبار هست مردم ما هم می‌گویند مرگ بر آمریکا. آمریکا شیطان بزرگ بوده و الان هم بزرگ‌تر شده و چیزی از شیطان بودن آن کم نشده، هرچندکه آبروی آن رفته و هیمنه آن شکسته شده است.
 
عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: تنها نسخه‌ای که در برابر آمریکا جواب می‌دهد و دشمن را به عقب می‌کشاند مقاومت است.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از مهمترین پیام‌های انقلاب، حضور مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب بود، از حضور در هشت سال دفاع مقدس تا حضور در انتخابات‌ها.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی ادامه داد: از جمله جلوه‌های حضور، انتخابات ریاست جمهوری است که با سرنوشت کشور گره خورده و پس انتخاب نباید جای گله‌مندی باشد؛ زیرا هر کسی را انتخاب کردید رئیس‌جمهور است و عمل می‌کند.
 
او ادامه داد: برخی می‌گویند که این انتخابات زیر ۵۰ درصد است، ولی با شناختی که بنده دارم می‌گویم که حضور مردم پای صندوق بالای ۵۰ درصدی خواهد بود.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که هر رأیی که به صندوق انداخته شود رأی آریِ مجدد به نظام جمهوری اسلامی است، گفت: هر کس که به ولایت اعتقاد دارد باید بداند که آرمانش حضور حداکثری در انتخابات باشد، زیرا شعار حضور حداقلی در انتخابات شعار انقلابی‌ها نیست، بلکه شعار انقلابی‌ها حضور حداکثری و انتخاب اصلح است.

 

منبع: