نقد و بررسی «بانوی بهشت»؛
فیلمی که برای اختلاف‌انگیزی میان مسلمانان ساخته شد
نامش «بانوی بهشت» است، فیلمی که در ظاهر با برشی از جنایات داعش، به روایتگری در مورد وقایع صدر اسلام و به ویژه صبر و مصیبت‌های حضرت صدیقه کبری(س) می‌پردازد تا در نهایت در لابه‌لای اهداف پنهان خود، به اختلاف‌انگیزی بین مسلمانان دامن بزند.
كدخبر: 65812
1399/11/08

به گزارش مبشرین به نقل از ایسنا، همزمان با ایام فاطمیه بود که پیش‌نمایش فیلم «بانوی بهشت» از سوی صفحات یاسر الحبیب، نویسنده فیلم‌نامه که از مهره‌های اصلی شیعه لندنی است، منتشر شد. این فیلم به مهم‌ترین مسئله تاریخ شیعه در خصوص واقعه غدیر و شهادت حضرت زهرا(س) می‌پردازد و هزینه‌ ساخت آن از جیب انگلیس و آمریکا پرداخت شده است.

جای تامل اینجاست که چه اهداف و نیاتی در ورای این فیلم دنبال می‌شود؟ چرا آمریکا و انگلیس باید ۱۵ میلیون دلار برای ساخت این فیلم هزینه کنند؟

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه و مبلغ دینی در این رابطه به ایسنا گفت: فیلم The Lady of Heaven 2020 (به عربی سیده‌الجنه) یا همان «بانوی بهشت»، با هدف اختلاف‌انگیزی بین مسلمانان، خلق داعش جدید با برچسب شیعه و سنگ‌اندازی در مقابل حرکت جبهه مقاومت اسلامی با حمایت انگلستان و آمریکا ساخته شده است.

فیلم‌نامه‌نویس بانوی بهشت، یکی از مهره‌های اصلی تشیع لندنی است

وی با بیان اینکه هزینه فیلم را انگلیس و آمریکا پرداخت کرده و سینما هالیوود نیز این فیلم را ساخته است، افزود: نویسنده فیلم نامه نیز یاسرالحبیب از مهره‌های اصلی تشیع لندنی است و هر کدام از این عوامل "ساخت فیلم توسط هالیوود، تامین مالی توسط انگلستان و آمریکا و نویسندگی فیلم توسط یک شیعه لندنی" کلیدواژه‌های مهمی بوده و جای تامل دارد.

وی با اشاره به اینکه محتوای فیلم به بحث غدیرخم، هجوم به خانه فاطمه زهرا(س) و همینطور آتش زدن درب خانه و... اشاره داشته و همچنین صحنه‌هایی از اعمال داعش را نیز به تصویر می‌کشد، اضافه کرد: این فیلم، به مدت دو ساعت و ۲۰ دقیقه با صرف هزینه ۱۵ میلیون دلاری ساخته شده و در حال‌حاضر صرفا پیش‌نمایش فیلم پخش شده و حسابی سرو صدا کرده و در اقصی نقاط جهان اسلام بدان حساسیت نشان داده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به محتوای فیلم، اظهار کرد: یکی از کاراکترهای این فیلم دختر بچه‌ای به نام فاطمه است که مادر او توسط داعش کشته می‌شود و این کودک را به مادربزرگش می‌سپارند. مادربزرگ نیز در خلال فیلم، صحنه‌هایی از حیات حضرت فاطمه زهرا(س) را برای نوه خود تعریف کرده و به صبر او در مقابل ظلم و مصیبت‌ها اشاره می‌کند تا دخترک هم اهمیت و قدرت صبر را درک کند. این فیلم، ابوبکر البغدادی را قاتل فاطمه(کاراکتر فیلم) و ابوبکر ابن ابی قحافه را قاتل حضرت فاطمه زهرا(س) معرفی می‌کند و با تشبیه یکی از مقدسات مذهب تسنن به ابوبکرالبغدادی(سرکرده داعش) و معرفی اهل سنت تحت عنوان داعش، به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.

"تفرقه‌بینداز و حکومت کن" سیاست فیلم بانوی بهشت

وی با تاکید بر اینکه سیاست فیلم نیز "فرق تسد یعنی تفرقه‌بینداز و حکومت بکن" است، افزود: در یک کلام می‌توان گفت که ایجاد داعشی دیگر در منطقه، تفرقه‌انگیزی بین شیعه و سنی و سنگ اندازی مقابل جبهه مقاومت از اهداف این عملیات بزرگ بوده و باید تامل کرد، چراکه هالیوود برای اولین بار با نام حضرت زهرا(س) فیلم ساخته و هزینه‌های کلانی صرف آن شده است.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری جهان اسلام و به ویژه برادران سنی در رابطه با این فیلم، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود بعد از اکران این فیلم، با توجه به احساسی بودن سبک آن، از یک سو موجبات تحریک شیعیان فراهم شده و از سویی هم اهل سنت تحریک شوند. باید جهان اسلام در رابطه با این فیلم هوشیار باشند.

حجت الاسلام نظری در ادامه با اشاره به سابقه ساخت این فیلم، اظهار کرد: این فیلم، در مراحل پیش‌ساخت در سال ۱۳۹۵ ه.ش تحت عنوان "یوم العذاب" مطرح شده بود که بسیاری از مراجع نسبت بدان واکنش نشان داده و فتوای تحریم فیلم و عدم کمک به ساخت آن را صادر کردند؛ همان فیلم امروز ساخته شده و تحت عنوان "بانوی بهشت" معرفی شده است.

وی با اشاره به اهداف اصلی ساخت فیلم و لایه‌های پنهان آن، گفت: در حالی که وهابی‌ها با تشیع لندنی دشمن هستند و آنان را کافر می‌دانند، ولی جالب است که این فیلم به وسیله یاسرالحبیب که از نیروهای قوی تشیع لندنی است با مشارکت وهابی‌ها ساخته شده و چنانچه داعش قبلی را با برچسب سنی خلق کرده بودند، بنا دارند اینبار داعش جدیدی با برچسب شیعه خلق کرده و بین شیعه و سنی اختلاف‌انگیزی کنند و از این طریق با جبهه مقاومت به مقابله بپردازند، چراکه تنها راه مقابله با جبهه مقاومت، اختلاف انگیزی بین شیعه و سنی است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و تحرکات شیعه انگلیسی، خاطرنشان کرد: این جریان همان تشیع لندنی است که مرکز آن در لندن بوده و علامتشان نیز تبلیغ قمه زنی در ماه محرم است. یاسرالحبیب یکی از نیروهای اصلی تشیع لندنی بوده که سابقا در کویت، طلبه بود و هیاتی تحت عنوان "خدام المهدی" داشت. او در کویت به حدی  بین شیعه و سنی اختلاف انگیزی کرد که در نهایت توسط دولت کویت به زندان انداخته شد. بعدها انگلستان وی را از زندان آزاد کرده به لندن برده و به او مکان فعالیت و امکانات می‌دهد تا فعالیت‌های انحرافی خود را گسترش دهد.

این مبلغ دینی با اشاره به اینکه یاسرالحبیب هم‌اکنون ساکن لندن است و فعالیت‌های گسترده‌ای در قالب حوزه و... دارد، افزود: جریان شیرازی نیز در حقیقت نماینده تشیع لندنی است که در کشور ما نیز فعالیت‌ داشته و در کربلا، راهپیمایی اربعین و... نیز فعالیت کرده و به دنبال ایجاد اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی هستند.

جهان اسلام هوشیار باشد

وی در خاتمه با بیان اینکه جهان اسلام باید نسبت به جریان‌های انحرافی و تحرکاتشان هوشیار باشند، اضافه کرد: چنانچه ما اهل سنت را با وهابی‌ها یکی ندانستیم و زمانی که خواستند به داعش برچسب سنی بزنند، هوشیارانه مقابله کردیم و حساب برادران سنی را از داعشی‌ها جدا کردیم، امروز هم باید برادران اهل سنت در مواجهه با این فیلم و جریانی که می‌خواهند با نام شیعه، داعشی جدید خلق کنند، هوشیار بوده و شیعه ناب را با شیعه لندنی یکی ندانند.

منبع: