نشست هیئت های اندیشه ورز حوزه های علمیه خواهران برگزار شد+ تصاویر
نشست هیئت های اندیشه ورز حوزه های علمیه خواهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور برگزار شد.
كدخبر: 65809
1399/11/07

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، نشست هیئت های اندیشه‌ورز حوزه های علمیه خواهران صبح امروز ۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در سالن جلسات شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست که با حضور تعداد محدودی از مدیران و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران نیز به صورت برخط از طریق سامانه اسکایپ حضور داشتند.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی، معاون امور حوزه ها حوزه های علمیه خواهران گفت: تفکر، تأمل و برنامه ریزی برای اثرگذاری حداکثری در جهت تحقق تمدن سازی نوین اسلامی توسط مدیران استانی باید جریان داشته باشد.

وی افزود: هیئت های اندیشه ورز دارای شئون مختلفی از جمله «شأن هم افزایی»، «شأن تصمیم سازی» و«شأن تصمیم گیری(منطقه ای و استانی)» در سطوح مختلف هستند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: هیئت های اندیشه ورز باید زمینه های مناسب برای تسریع در امر و تعمیق در برنامه ۵ ساله اول را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه خواهران برای تحقق برنامه ۵ ساله در افق ۱۴۱۴ باید سه گام را عملیاتی کند، افزود: گام اول توانمندسازی درونی، رفع نواقص و ایجاد اقدامات تمهیدی تا تامین استاندارد های علمی، پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی است؛ گام دوم صاحب نظری در اسلام و اندیشه های ناب محمدی به ویژه در عرصه زن و خانواده است و گام سوم توانمندی در عرصه تولید اندیشه و علم اسلامی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: اگر این سه گام برداشته شود جریان متعالی و پیش رو در ارائه جامع و متقن اسلام ناب در افق ملی و فراملی با محوریت فهم، تبیین و ترویج اندیشه ناب اسلامی به ویژه در عرضه زن و خانواده محقق خواهد شد و مدیران باید نقش خود را در تحقق این مهم پیدا کنند.

در بخش پایانی نشست نیز برخی از مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران نظرات و پیشنهادات خود را در راستای رسیدن به اهداف و تحقق افق پیش رو مطرح کردند.

منبع: