مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خبرداد؛
محافل قرآنی ویژه بانوان در سراسر کشور برگزار خواهد شد
پنجمین نشست هم اندیشی مدیران عامل اتحادیه های استانی مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت به مناسبت دهه فجر و میلاد حضرت زهرا(س) محافل قرآنی ویژه بانوان در سراسر کشور برگزار می شود.
كدخبر: 65798
1399/11/07

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، پنجمین نشست هم اندیشی مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، با حضور ۲۶ نفر از مدیران اتحادیه‌های استانی به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست در خصوص بیمه فعالان قرآنی و تصمیم‌گیری در خصوص راهکارهای رفع این مشکل، اعضا به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در این خصوص پرداختند.

همچنین در ادامه اعضا پیشنهادات خود در خصوص معافیت مؤسسات قرآنی در انجام تکالیف قانونی به خصوص تحریر دفاتر قانونی را ارائه نمودند، در این مورد مقرر شد، پس از بررسی همه جانبه نقاط ضعف و قوت پیشنهادات مطروحه، در خصوص مناسب‌ترین راه برای تعیین تکلیف تحریر دفاتر قانونی که یکی از بزرگترین مشکلات مؤسسات قرآنی است، تصمیم‌گیری شود.

در ادامه این نشست، محمد انجم‌شعاع مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت پس از اعلام گزارشی در خصوص جلسات کمیته طرح و برنامه، کمیته تلفیق و جلسه با اعضای کمیته تخصیص در روزهای گذشته، عنوان کرد: در خصوص اعتبارات برنامه‌ای استان‌ها، مقرر شد، از ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان اعتبار به استان‌ها جهت حمایت از برنامه‌های مؤسسات قرآنی اعطا شود. بر این اساس استان‌ها می‌بایست تا ۲۰ فروردین ماه فرصت دارند گزارشی از طرح و برنامه‌های مؤسسات قرآنی به اتحادیه کشوری ارائه نمایند.

وی افزود: همچنین توزیع اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی بر اساس شاخصه‌های تعیین شده و مصوب در کمیته تلفیق، میانگین ۵ میلیون تومان اعتبار به هر استان جهت هزینه‌های جاری اتحادیه‌های استانی اعطا خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در خصوص تتمه بودجه ۳ میلیاردی که پیش تر به حساب اتحادیه‌های سابق واریز شده بود و تحت حمایت‌های ۱ میلیونی، بین مؤسسات قرآنی توزیع شده بود، عنوان کرد: طبق مصوبه کمیته تخصیص اعتبارات تتمه این اعتبار ۳ میلیارد تومانی، در اختیار مؤسسات دارای شعب و با حوزه فعالیت حفظ قرآن قرار خواهد گرفت. بنابراین اتحادیه‌های استانی می‌بایست اطلاعات مؤسسات دارای شعب آن‌ها را در اختیار اتحادیه کشوری قرار دهند.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های مؤسسات قرآنی در ایام الله دهه فجر عنوان کرد: جهت برپایی محافل قرآنی سراسری از سوی اتحادیه‌های استانی در روز ۲۰ بهمن ماه، در مکان‌های خاص تاریخی، مذهبی و فرهنگی استان‌ها، برنامه‌ریزی شده است، جهت پخش این محافل با شبکه قرآن و معارف سیما در حال رایزنی هستیم. بنابراین لازم است اتحادیه‌های استانی در راستای هماهنگی محل برگزاری محافل، هماهنگی حضور قاریان برجسته استان‌ها و نیز هماهنگی با صدا و سیمای استان‌ها اقدام نمایند.

انجم‌شعاع خاطرنشان کرد: در سالروز ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) و به مناسبت تقارن این عید باسعادت و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، محافل قرآنی ویژه بانوان در سراسر کشور برگزار خواهد شد که مجری برگزاری آن اتحادیه‌های استانی خواهند بود، همچنین تجلیل از بانوان فعال برجسته قرآنی در سطح استان‌ها نیز دیگر برنامه اتحادیه‌های استانی در این روز خواهد بود و مدیران اتحادیه‌های استانی لازم است، اطلاعات برگزاری محافل هر استان را در اختیار اتحادیه کشوری بگذارند.

عقد تفاهم نامه میان شورای سیاست گذاری هیئات مذهبی کشور

وی همچنین از عقد تفاهم نامه با شورای سیاست گذاری هیئات مذهبی کشور خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه که خوشبختانه همین امروز به مرحله نهایی و امضای قرارداد رسید، از ظرفیت هیئات، حسینیه‌ها و تکایایی که در زمان‌های خاصی از سال مورد استفاده قرار می‌گیرند، جهت مکان مستقل مؤسسات قرآنی استفاده خواهیم کرد. مدیران اتحادیه‌های استانی در این مورد نیز لازم است، ضمن برگزاری جلساتی با شورای هیئات مذهبی استان‌ها، لیستی از مکان‌های مورد استفاده این شورا که قابلیت بهره برداری در حوزه مؤسسات قرآنی را دارا هستند تهیه نمایند.

بحث در خصوص تهیه مستندی از مؤسسات قرآنی متضرر از کرونا و تعطیل و یا منحل شده در دوران این بیماری، دیگر موضوع مطروحه در این نشست بود که مقرر شد مدیران عامل استان‌ها، اطلاعاتی از این مؤسسات آسیب دیده و مدیران آن‌ها در اختیار اتحادیه کشوری قرار دهند. اتحادیه کشوری نیز با مشارکت تیم مستند سازی از صدا و سیما به هماهنگی و تهیه این مستند اقدام می‌نماید.

منبع: