امام جمعه بوشهر: استکبار به دنبال مدیریت اندیشه از طریق رسانه است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: جهان کنونی جهان جنگ رسانه‌ای است و جهان استکبار به دنبال مدیریت اندیشه و معماری ادراک از طریق رسانه است.
كدخبر: 65744
1399/11/06

به گزارش مبشرین به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار رئیس بسیج سازمان صداوسیما و عضو شورای معاونین سازمان صدا و سیما و جمعی از مدیران و مسئولین صدا و سیمای مرکز بوشهر بیان کرد: جهان کنونی جهان جنگ رسانه‌ای است و این یک واقعیت ملموس است.

 
وی با بیان اینکه الان جنگ وارد حوزه ادراک و اندیشه شده است، افزود: ما در جنگی فوق العاده پیچیده و فرا نرم هستیم که رسانه ابزار این تهاجم است و جهان استکبار دنبال این است که با فناوری پیشرفته رسانه و اندیشه را مدیریت، و ادراک را معماری کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استفاده از رسانه، راه مدیریت افکار است، ادامه داد: در تاریخ جهان هیچ‌گاه به اندازه شرایط کنونی، رسانه به عنوان ابزار و مؤلفه قدرت در مهندسی ادراکی استفاده نشده است.
 
وی نقش رسانه را در مدیریت جامعه جهانی را، اصلی و راهبردی عنوان کرد و افزود: اکنون در محاسبه قدرت نقش رسانه از فناوری نظامی هم بالاتر است به همین علت توجه به جایگاه آن در جغرافیای جامع جهانی بسیار اهمیت دارد و در این زمینه باید بازکاوی نوینی در زمینه جایگاه رسانه داشته باشیم.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به ایجاد جبهه مقاومت رسانه‌ای در مقابل تهاجم رسانه‌ای، بیان کرد: باید در مقابل تهاجم رسانه‌ای گسترده جهان استکبار، خط مقاومت رسانه تشکیل شود و سرآغاز آن باید از افق ایران طلوع کند.
 
وی گفت: در حوزه دفاع مقدس رسانه‌ای، بسیج رسانه نقش بسیار مهمی در عرصه ایجاد جبهه رسانه‌ای در مقابل جهان استکبار دارد.
منبع: