تشدید نظارت بر محتوای قرآنی فضای مجازی در پاکستان
وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: با همکاری اداره مخابرات پاکستان، محتوا و برنامه‌های قرآنی در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی به منظور جلوگیری از تحریف قرآن بررسی و رصد خواهد شد.
كدخبر: 65735
1399/11/05

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا؛ پیر نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: برای جلوگیری از موارد اهانت‌آمیز در رسانه‌های اجتماعی با اداره مخابرات پاکستان(PTA) همکاری خواهیم کرد.

وی افزود: اتاق رصد سایت‌های اجتماعی وزارت امور مذهبی پاکستان در این خصوص با اداره مخابرات همکاری خواهد کرد.

پیر نورالحق هادی بیان کرد: برای بررسی بیشتر در خصوص موارد اهانت‌آمیز و افراط‌گرایی، کمیته مشترکی از علمای مذاهب مختلف اسلامی تشکیل و براساس تصمیمات این کمیته، شکایات به اداره مخابرات فرستاده خواهد شد.

وزیر امور مذهبی پاکستان تصریح کرد: به سازمان همکاری اسلامی(OIC) نیز نامه خواهیم فرستاد که این سازمان نیز برای امت اسلامی برنامه عملیاتی مشترکی را در خصوص رسانه‌های اجتماعی تشکیل دهد.

وی همچنین گفت: براساس تأکید و سفارش علمای مذاهب مختلف و با همکاری اداره مخابرات، برنامه‌های قرآنی در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی با هدف جلوگیری از تحریف قرآن نیز بررسی و رصد خواهد شد.

وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: در خصوص فیلم اختلاف برانگیز اروپایی «بانوی بهشت» نیز به اداره مخابرات پیشنهاداتی را داده‌ایم.

برخورد با ترویج نفرت در شبکه‌های احتماعی

گزارش دیگری نیز حاکی است؛ حسن محی‌الدین، مسئول کل شورای عالی منهاج‌القرآن از اقدام قانونی دولت علیه کسانی که نفرت را به وسیله رسانه‌های اجتماعی ترویج می‌دهند، خبر داده است.

وی افزود: دولت علیه کسانی که نفرت، افراط‌گرایی و تفرقه را از طریق رسانه‌های اجتماعی ترویج می‌دهند و با اظهارات نفرت‌آمیز علیه اهداف پاکستان و اسلام عمل و برای درگیری بین جامعه مسلمان تلاش می‌کنند، اقدام قانونی انجام خواهد داد.

حسن محی‌الدین تصریح کرد: رسانه‌های اجتماعی باید برای ترویج وحدت، همدلی و همدردی میان جامعه مسلمانان و در چارچوب اهداف پاکستان به کار گرفته شوند./ایکنا

منبع: