خدمات تشییع جنازه رایگان در مسجد برکشایر
با توجه به از دست رفتن شغل‌ها و شیوع کرونا، مسجد برکشایر خدمات تشییع جنازه رایگان را برای جامعه مسلمانانی که عزیزان‌شان را به این ترتیب از دست داده‌اند، ارائه می‌دهد.
كدخبر: 65732
1399/11/05

به گزارش مبشرین به نقل از  Berkshire Live ، مسجد برکشایر در انگلستان خدمات تشییع جنازه رایگان برای جامعه مسلمان ارائه می‌دهد. به این ترتیب که مسجدی‌ها سعی دارند با همدلی کردن، غم از دست دادن یک عزیز را در خانواده تا اندازه‌ای تحمل‌پذیر کنند. این درحالی است که به دلیل شیوع کرونا، غم و اندوه از دست دادن عزیزان با ترس از عدم انجام مراسم خاکسپاری همراه است و از آنجایی که بسیاری از افراد نیز در طول سال گذشته مشاغل‌شان را از دست داده‌اند، این کار دشوارتر نیز شده است.

در همین راستا مسجد فیضان مدینه در برکشایر به کمک مردم آمده و خدمات تشییع جنازه رایگان را برای جامعه مسلمانان این شهر آغاز کرده است.

وقاص عطاری ، یک داوطلب ۳۳ ساله و همچنین در تیم مدیریت طرح به خبرنگاران گفت: ما می‌خواستیم برای جامعه مسلمانان به ویژه برای افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند سهولت ایجاد کنیم.

وی افزود: بسیاری از افراد شغل خود را از دست داده‌اند و از این رو بودجه مالی برای برای تشییع و مراسم نماز جنازه اسلامی را ندارند بنابراین ما می‌خواهیم در این زمینه به آنها کمک کنیم.

وقاص افزود:  ما به این فکر کردیم که افراد باید پول بپردازند و بعد به این نتیجه رسیدیم که مناسب نیست مردم برای دیدن نزدیکان مرده خود هزینه کنند. همچنین یک گروه داوطلب و کاملا آموزش دیده داریم که موارد ایمنی را به خوبی رعایت می‌کنند.

مراسم تشییع جنازه شامل غسل دادن ، کفن پوشاندن، نگه داشتن جسد متوفی تا زمان خاکسپاری و برگزاری مراسم خاکسپاری مطابق با قرآن و سنت پیامبر است./حوزه

منبع: