آیت الله مقتدایی: حوزه علمیه حامی مسوولان است
عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد که برخی حرکات و اظهارنظرهای اختلاف برانگیز علیه مسوولان کشور، ارتباطی با حوزه علمیه ندارد و حوزه حامی مسوولان است.
كدخبر: 65721
1399/11/05

به گزارش مبشرین،  آیت الله مرتضی مقتدایی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در گوشه و کنار حوزه، افرادی هستند که تفکرات خاص خود را دارند و این تفکرات را گاهی بروز می دهند و صحبت هایی در بین خود دارند، این مربوط به حوزه  نیست.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها از طرف برخی افراد ملبس به لباس روحانیت ادامه داد: حوزه علمیه هر کجا احساس کند مشکلی وجود دارد، آنچه از دستش برآید را برای کمک به نظام و مسوولان انجام خواهد داد و در این زمینه کوتاهی نمی کند و برخی موضع گیری ها و صحبت ها از طرف برخی افراد و گروه هایی که ممکن است حوزوی هم باشند، اینها مربوط به حوزه نیست.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه قم یکپارچه و طرفدار و حامی نظام است و حمایت از نظام اسلامی و مسوولان برای رفع مشکلات مردم را وظیفه خود می‌داند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: به این افراد نصیحت می کنم که شما هم به امت اسلامی و به مسوولان محترم که همه در مقام حمایت دین، نظام و حفظ وحدت هستند، کمک کنید و کاری نکنید که باعث اختلاف و دو دستگی بین مردم، مسئولان و نظام شوید.

آیت الله مقتدایی گفت: متاسفانه گاهی از گوشه و کنار مطالبی مطرح می شود که به به نظر می رسد که بعضی از افراد، در امر حفظ وحدت اسلامی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید و عنایت داشتند، توجه ندارند و اقدامات آنها در منافات با حفظ وحدت است.

وی ادامه داد: به این افراد یادآوری می کنم که حضرت امام راحل همه دیدارها و جلسه هایی که داشتند، به صورت مدام، بر حفظ وحدت تاکید داشتند همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز در مورد ضرورت حفظ وحدت اسلامی و دوری از اختلاف و دودستگی هشدار می دهند، شما هم باید از این بزرگان الگو بگیرید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: ما امروز دشمنان سرسختی داریم که از هر فرصت و روزنه ای برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می کنند، آنها تحریم های ظالمانه ای برای فلج کردن مردم ایران اعمال کردند ولی به لطف خداوند با تدابیر رهبر معظم انقلاب، تلاش مسوولان و مقاومت مردم آنها ناکام شدند، ما امروز باید برای خنثی شدن این توطئه ها به مسوولان کمک کنیم.

آیت الله مقتدایی یادآور شد: دشمنان از وحدت و یکپارچی مردم ایران عصبانی هستند و اگر یک راه مخالف وحدت و دوگانگی در کشور پیدا کنند از همانجا نفوذ می کنند، بنابراین همه ما باید مراقب رفتار، کردار و گفتار خود باشیم و زمینه اختلاف بین مردم و مسوولان را فراهم نکنیم.

وی با بیان اینکه حفظ وحدت و یکپارچی، دوری از دوگانگی یک وظیفه شرعی، دینی و اخلاقی همه آحاد مردم ایران است، گفت: مسوولان ما همه دلسوز هستند و نسبت به نظام اسلامی عنایت ویژه ای دارند، باید به آنها کمک کنیم که مشکلات مردم در سایه وحدت و همدلی برطرف شود.

آیت الله مقتدایی بیان داشت: دشمنان با  تحریم های ظالمانه و توطئه های مختلف دنبال ضربه زدن به کشور هستند ولی اگر با هم باشیم نمی توانند، در سایه ایستادگی و وحدت مردم ایران، ترامپ رسوای زمانه شده و مفتضحانه کنار رفت ولی نظام اسلامی ماندگار است.

منبع: