محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر
امامان جمعه شهرهای استان بوشهر درخطبه‌های نماز این هفته بر ضرورت تشکیل مجمع علیه تحریم‌های اعمال شده بر ضد حرم امام رضا (ع)، پرهیز از عادی انگاری شرایط شیوع ویروس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و تداوم قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و تعیین تکلیف ته لنجی تاکید کردند.
كدخبر: 64685
1399/11/03

بوشهر

 به گزارش ایرنا، امام جمعه بوشهر گفت: کشورهای اسلامی و بویژه ارادتمندان به ساحت مقدس رضوی برای مقابله با تحریم حرم ثامن الحجج از سوی آمریکا مجمع تشکیل دهند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: آمریکا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد امام رضا (ع) را تحریم کرده‌است زیرا حرم رضوی نماد قدرت معنوی ایران است و مانند ستاد اجرایی فرمان امام تنها کار فرهنگی و خدمت به فقرا انجام می‌دهد به همین دلیل سکوت در برابر این تحریم‌ها جایز نیست.
امام جمعه بوشهر همچنین با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر بغداد اظهار داشت: این حادثه که منجر به شهادت شماری از مسلمانان شد نشان می‌دهد ریشه آمریکا، وهابیت و داعشی‌ها هنوز در منطقه وجود دارد.
وی در باره وضعیت شیوع ویروس کروناگفت:  عادی انگاری در این زمینه بدون شک باعث می‌شود تا تلاش‌های چند ماهه کادر درمان و مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از بین برود و بیماری کووید ۱۹ با شدت بیشتری برگردد که مردم و مسئولان  و بویژه آموزش و پرورش مدیریت لازم را داشته  تصمیم لحاظ شده مبنی بر اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدرسه قابل قدردانی است.
 وی همچنین با تأاکید بر ضرورت پیشگیری از حوادث غیرمترقبه مانند سیل اظهار داشت: بسیاری از خسارت‌های ناشی از حوادث غیر مترقبه قابل پیشگیری است که در این زمینه باید برنامه‌ریزان و تصمیم سازان مدیریت لازم را داشته باشند.
صفایی بوشهری همچنین با تاکید بر ضرورت پیوست فرهنگی و اجتماعی در صنایع استان بوشهر عنوان کرد: صنایع باید پیوست فرهنگی داشته باشند و همچنین خدمات اجتماعی را به مردم استان و بویژه مناطق پیرامونی ارائه کنند.

کنگان

امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: دولت معمای حل نشده ته لنجی را بصورت قانونمند حل و ساماندهی کند.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران کنگان با اشاره به هفتم بهمن ماه روز گمرک افزود: در سفر رئیس دفتر رئیس جمهوری به عسلویه اعلام کردم بعد از سال‌های سال هنوز وضعیت ته لنجی ساماندهی نشده‌است، اگر آزاد و قانونی است چرا گاهی به بهانه قاچاق جلوی آن گرفته می شود؟ لازم است دولت با ورود جدی این مهم را قانونمند و نظام مند کند.

وی در باره دریافت عوارض گمرکی بیان کرد: پیشنهاد و انتظار مردم این  است که عوارض گمرکی پس از واریز به خزانه کل در همان شهر و صرف اموری مانند اسکله آن شهر شود.

محمودی با اشاره به محدودیت سفرهای لنج‌ها گفت: با سالی دو سفر، قشر زحمت‌کش ملوان چگونه زندگی خود را در طول سال اداره کنند.

وی اظهار کرد: با بالا رفتن قیمت دلار قیمت کالا هم سیر صعودی داشته اما چرا اکنون که قیمت دلار سیر نزولی دارد تغییری در قیمت کالاها صورت نگرفته که این مسئله هیچ توجیهی ندارد و مسئولان مربوطه بویژه دستگاه‌های نظارتی بایستی این معضل را برطرف کنند.

امام جمعه کنگان بیان کرد: با توجه به گرانی زمین و مسکن در کنگان پیشنهاد می‌شود زمین‌های راه و شهرسازی در اختیار نهادهای مربوط قرار گیرد تا با قیمتی مناسب در اختیار قشرهای فاقد مسکن ئاگذار شود.

محمودی افزود: پیشنهاد دیگر اینکه با تشکیل تعاونی‌های مسکن و تغییر کاربری برخی زمین‌های زراعی در این منطقه، شهرک سازی انجام، تا قدری قیمت‌ها شکسته شود.

وی با بیان اینکه اکنون خرید زمین برای جوانان کنگانی با قیمت های چندصد میلیونی یک رویا و مانعی مهم برای ازدواج جوانان شده است ، اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی و مسئول اجازه ندهند برخی افراد به صورت غیرکارشناسی و غیرقانونی قیمت ملک را در این شهر بالا ببرند.

اهرم

امام جمعه اهرم با اشاره به برگزاری رزمایش ارتش و سپاه گفت: یکی از هدف‌های این زرمایش‌ها این است که نظام استکباری بداند جریان حق در قوی ترین زمان نسبت به همه زمانها قرار دارد.

حجت اسلام حبیب پهلوزاده افزود: این زرمایش در زمانی که رئیس جمهوری آمریکا در واپسین روزهای حضور خود در کاخ سفید بود برگزارشد و این نشان از قدرت و اقتدار نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی بیان کرد: در این رزمایش تمرکز بر ۲ مساله راهبری پهپاد و موشک بود که نقش بازدارندگی بسیار مهمی در برابر همیمنه پوشالی دشمن دارد .

پهلوزاد اضافه کرد: این رزمایش نشان داد جمهوری اسلامی از مرحله صبر راهبردی و پدافندی به سمت واکنش راهبردی و آفندی حرکت کرده است و به این وسیله امنیت پایدار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: رزمایش مبتکرانه ارتش و سپاه مقتدر  ، پیام های مهمی داشت و نشان داد که قدرت بازدارندگی و اقتدار موشکی ایران روبه جلو است و توقفی نخواهد کرد.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: این رزمایش علاوه بر اینکه ارعاب بخش برای دشمن بود، اطمینان بخشی برای دوستان و حامیان نظام و انقلاب داشت.

وی اظهارکرد: پیام های دیگر رزمایش در حقیقت آزمایش قدرت دفاعی و رفع موانع احتمالی ، تولید دانش بومی و ترویج علم جهت دار و مبتکرانه ، آرامش بخشی و خنثی سازی جنگ روانی است.

رکنی حسینی با اشاره به اینکه عده ای علیه سخنان حکیمانه رهبرمعظم انقلاب درخصوص ممنوعیت واکسن ویروس کرونا آمریکا  پویشی راه انداختند، گفت: عده ای که شیفته آمریکا شدند، بدانند که مشکلات مملکت با این طرز تفکری حل نخواهدشد.

وی افزود: خود آمریکایی ها حاضر نیستند  واکسن فایزر تزریق کنند پس چگونه می توان به آن اطمینان کرد.

امام جمعه گناوه گفت: رهبرمعظم انقلاب یکی از رهبران بادرایت جهان است که از اول شیوع ویروس کرونا به پروتکل های بهداشتی حساسیت وافری داشتند و به دغدغه سلامت مردم بیش از پیش اهمیت می دهند.

 

منبع: ایرنا

منبع: