امام جمعه موقت دیر: بازگشت آمریکایی‌ها به برجام مشکلی از ما حل نمی‌کند
امام جمعه موقت بندر دیر گفت:بازگشت آمریکایی‌ها به برجام مانند اروپایی‌ها مشکلی از ما حل نمی‌کند.
كدخبر: 64681
1399/11/03

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران شهدا، اظهار داشت: این بانوی گرانقدر مظهر صبر، ولایت پذیری، شجاعت و بصیرت بود.

امام جمعه موقت بندر دیر افزود: این دلسوخته از مصیبت فرزندان با سرودن شعر و مرثیه سرایی و نوحه خوانی تلاش می‌کرد یاد شهدای کربلا زنده نگه داشته و با گریه‌های خود مظلومیت شهدای کربلا را فریاد می‌زد.

وی با اشاره به رزمایش بازدارنده و امنیت آفرین سپاه و ارتش در روزهای گذشته، ادامه داد: این رزمایش‌ها نمایش اقتدار و غرور ملی بود و قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی بویژه در بعد قدرت موشکی و پهبادی را به نمایش گذاشت.

بحرانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قدرت‌های پهبادی جهان و قدرت اول منطقه است.

وی عنوان کرد: قلمرو وسیعی از اقیانوس هند تا دریای سرخ و غرب سرزمین‌های اشغالی در تیررس و زیر نگاه موشک‌های نقطه زن ایران اسلامی است و ما به خود می‌بالیم که چنین نیروهای مسلح قوی داریم.

خطیب جمعه بندر دیر با بیان اینکه معیشت پایدار در گرو امنیت پایدار است، یادآور شد: این رزمایش‌ها علاوه بر آزمایش قدرت دفاعی و پیام تولید دانش بومی و آرامش به مردم و خنثی سازی جنگ روانی دشمن و وحدت، برای دشمنان ما این پیام را دارد که مجبور هستند در محاسبات خود روی قدرت موشکی ایران حساب باز کنند.

وی اضافه کرد: با شکست ترامپ در عرصه انتخابات آمریکا یک موج عملیات رسانه‌ای با هدف جنگ هراسی به راه انداختند اما با این رزمایش جمهوری اسلامی به آنها نشان داد ما قوی هستیم و نه تنها از خود بلکه از جبهه مقاومت و هم پیمانانمان در منطقه دفاع می‌کنیم.

بحرانی ادامه داد: علاج مشکلات کشور روحیه جهادی، مقاومت و ایستادگی و قوی کردن خودمان است.

امام جمعه موقت بندر دیر با اشاره به شبهه پراکنی دشمن علیه رهبر ایران در خصوص ممنوع بودن واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا، خاطرنشان کرد: از همان ابتدای بیماری کرونا، رهبر فرزانه و حکیم و آگاه جمهوری اسلامی جز معدود رهبران جهان بود که با عقلانیت و تدبیر و دقت نظر با این مسئله برخورد کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از همان ابتدا اولویت سلامتی مردم را بیان کردند، افزود: ایشان نه تنها با واکسن کرونا مخالف نیستند بلکه حتی با واردات واکسن از کشورهای دیگر مخالف نیست و فقط بخاطر دلایل خاصی که وجود دارد و با هدف حفظ جان مردم فرمودند واردات واکسن از آمریکا و انگلیس ممنوع است.

بحرانی خاطرنشان کرد: ما از این اقدام خردمندانه رهبری تقدیر می‌کنیم و برای کسانی که بجای اینکه به چنین رهبر آگاه و فرزانه و دانشمندان دلسوزی که واکسن داخلی به مرحله تست انسانی رساندند و تا الان هم موفق بوده، افتخار کنند اما متأسفانه برخی این قدر حقیر هستند که باز هم از واکسن آمریکایی دفاع کرده و سلامتی ۸۰ میلیون هم وطن را با مسائل سیاسی گره می‌زنند که عمده اینها افرادی هستند که سررشته ای در علم پزشکی ندارند و صرفاً برای جنجال سیاسی این حرف‌ها را مطرح می‌کنند.

خطیب جمعه بندر دیر تاکید کرد: طبق مصوبه دولت عراق، نظامیان آمریکا تروریست هستند که با مقاومت مردم شاهد اخراج هرچه زودتر آمریکایی‌ها از منطقه باشیم.

وی درباره دولت جدید آمریکا، بیان داشت: بازگشت آمریکایی‌ها به برجام مانند اروپایی‌ها مشکلی از ما حل نمی‌کند و آمریکا برای نشان دادن حسن نیت خود باید تمام تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند، وگرنه بحث کردن از بازگشت آمریکایی‌ها به برجام بی فایده است.

وی با اشاره به مجازی برگزار شدن اکثر برنامه‌های دهه فجر بخاطر پیشگیری از شیوع کرونا، افزود: جوانان و مسجدی‌ها و نخبگان دستاوردها و برکات انقلاب را در این ایام بیان کنند.

بحرانی یادآور شد: اگرچه در وضعیت آبی کرونایی هستیم اما خطر همچنان وجود دارد و همه مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نکند ایام عید نوروز کام مردم تلخ و شاهد افزایش تلفات شویم، افزود: مخصوصاً شهر و استان ما که دارای ساحل است مردم به میهمانان خود تاکید کنند حتماً مسافرت خود را به بعد از کرونا موکول کنند.

منبع: