امام جمعه کنگان: موضوع ته لنجی ساماندهی شود
امام جمعه کنگان گفت: دولت معمای حل نشده ته لنجی را بصورت قانونمند حل و ساماندهی کند.
كدخبر: 64680
1399/11/03

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کنگان با اشاره به هفتم بهمن روز گمرک، با تشکر از مدیر و کارکنان گمرک کنگان افزود: در سفر رئیس دفتر ریاست جمهوری به عسلویه به وی گفتم، بعد از سالیان سال هنوز وضعیت ته لنجی ساماندهی نشده است، اگر آزاد و قانونی است چرا گاهی به بهانه قاچاق جلوی آن گرفته می‌شود؟ لازم است دولت با ورود جدی این مهم را قانونمند و نظام مند کند.

وی به دریافت عوارض گمرکی نیز گریزی زد و بیان کرد: پیشنهاد و انتظار مردم اینست که عوارض گمرکی پس از واریز به خزانه کل در همان شهر و صرف اموری مانند اسکله آن شهر شود.

خطیب جمعه به محدودیت سفرهای لنج‌ها اشاره و گفت: واقعاً با سالی دو سفر قشر زحمتکش ملوان چگونه زندگی اش را در طول سال اداره کنند، این مسئله نیز باید سامان یابد.

محمودی در بخش دیگر با اشاره به گرانی افسار گسیخته در کشور اظهار نمود: با بالا رفتن قیمت دلار قیمت کالا هم سیر صعودی داشته اما چرا اکنون که قیمت دلار سیر نزولی دارد تغییری در قیمت کالاها صورت نگرفته که این مسئله هیچ توجیهی ندارد و مسئولان مربوطه بویژه دستگاه‌های نظارتی بایستی این معضل را برطرف کنند.

وی به وضعیت ملک در کنگان اشاره و بیان کرد: گرانی زمین و مسکن در کنگان غوغا می‌کند.

امام جمعه گفت: پیشنهاد می‌شود زمین‌های مسکن و شهرسازی در اختیار نهادهای مربوطه قرار دهد و با قیمتی مناسب در اختیار اقشار فاقد مسکن قرار دهد.

محمودی افزود: پیشنهاد دیگر اینکه با تشکیل تعاونی‌های مسکن و تغییر کاربری برخی زمین‌های زراعی در این منطقه، شهرک سازی انجام، تا قدری قیمت‌ها شکسته شود.

وی با بیان اینکه اکنون خرید زمین برای جوانان کنگانی با قیمت‌های چندصد میلیونی یک رؤیا و مانعی مهم برای ازدواج جوانان شده است، اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی و مسئول اجازه ندهند برخی افراد بصورت غیرکارشناسی و غیرقانونی قیمت ملک را در این شهر بالا ببرند.

خطیب جمعه در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از برگزاری باشکوه مراسم عزای حضرت فاطمه زهرا (س) در سطح شهرستان کنگان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، ضمن تبیین سیره اجتماعی کارهای فرهنگی آن بزرگ بانو بیان کرد: امروز همه وظیفه داریم در حد توان با تاسی به سیره حضرت فاطمه زهرا (س)، کارهای فرهنگی و تبلیغی را در مسجد، هیأت، محل کار، فامیل و فضای مجازی انجام دهیم.

محمودی به تصویب هفته فرهنگی شهرستان کنگان و روز کنگان در شورای فرهنگ عمومی (۲۴ بهمن (سالروز شهادت شهید سید حسن هاشمی) تا ۳۰ بهمن) اشاره و اظهار داشت: امیدوارم برنامه‌ها بگونه ای طراحی شود تا در این هفته کنگان به همه مردم ایران و دنیا معرفی شود.

وی با تبریک دهه مبارک فجر و بیان اینکه دهه فجر فرصتی برای اثبات کارآمدی نظام دینی است گفت: ضمن برگزاری جشن‌ها بصورت مردمی تلاش شود دستاوردهای نظام و برکات انقلاب شکوهمند اسلامی برای همگان بویژه نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

تحلیلی بر مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا، تبیین پیام‌های رزمایش مقتدرانه سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران، نقدی بر اظهار نظرهای عجولانه برخی سیاسیون کشور در حوزه مسائل و مصالح ملی کشور و نیز ضرورت تحکیم وحدت و همدلی سران قوا برای برون رفت کشور از مشکلات از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه دوم بود.

منبع: