معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
۴۴ میلیارد ریال برای جبران خسارت کرونا به فعالان قرآنی اختصاص یافت
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالان قرآنی آسیب دیده از کرونا زیرمجموعه این وزارتخانه نیمه نخست سال ۹۹ در مجموع ۴۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض از این معاونت دریافت کردند.
كدخبر: 64644
1399/11/01

به گزارش مبشرین، عبدالهادی فقهی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نشست با مدیران موسسات قرآنی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کمک‌ها در ۲ مرحله انجام شد بیان کرد: در مرحله نخست، ۳۰ میلیارد ریال از کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم به صورت بلاعوض به موسسات قرآنی وابسته به معاونت قرآن و عترت آسیب دیده از کرونا پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بودجه مورد نیاز برای حمایت واقعی خیلی بیش از این مبلغ است افزود: ۱۴ میلیارد ریال دیگر نیز به فاصله ۲ ماه باز هم به موسسات قرآنی اختصاص داده شد.

فقهی‌زاده ادامه داد: کلیه موسسات قرآنی زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب دریافت ۲ نوع تسهیلات حمایت شدند.

این مدرس دانشگاه و پژوهشگر قرآنی گفت: یکی از انواع تسهیلات، در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال با کارمزد ۴ درصد و دیگری تسهیلاتی به مبلغ در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال و با کارمزد ۱۲ درصد بود که متقاضیان می‌توانستند با ثبت نام در سامانه کارا دریافت کنند ولی استقبال از تسهیلات نوع دوم خوب نبود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد ریال  اعتبار دیگر برای پرداخت مجدد تسهیلات ۴ درصدی از ریاست جمهوری درخواست شده اما هنوز محقق نشده است.

فقهی‌زاده گفت: سال‌های گذشته و به ویژه در دوران شروع کرونا توجه جوانان و نوجوانان به فضای مجازی بسیار زیاد شد،  لازم است سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی حضور خود را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، از جمله فرهنگ اسلامی در فضای مجازی تقویت کنند.

وی افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال ۹۷ نخستین جشنواره «چلچراغ آسمانی» را برای تولید محتوا در فضای مجازی در حوزه مفاهیم قرآن و عترت راه اندازی کرد و بیش از یکهزار فیلم کوتاه برای این جشنواره فرستاده شد و برگزیدگان معرفی شدند.

فقهی‌زاده ادامه داد: سال ۹۹ نیز دومین جشنواره چلچراغ آسمانی در اداره کل تبلیغات و ترویج در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست.

وی ادامه داد: کلیه جشنواره‌ها و برنامه‌های کلان ملی دیگر نیز پیوست فضای مجازی دارد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در استان سمنان نیز امسال دوره جدید جشنواره آیات با موضوع مطبوعات، رسانه و فضای مجازی، به صورت انحصاری در فضای مجازی و در سطح ملی برگزار می‌شود.

فقهی‌زاده گفت: امید است با تقویت اعتبارات معاونت قرآن و عترت در سال آینده توجه به فضای مجازی از این بیشتر شود.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال ۹۹ تعداد  ۷۲ طرح نیمه بزرگ استان های مختلف در فضای مجازی با حمایت جدی این معاونت برگزار شد و این اقدامات در مجموع منجر به تقویت محتوای قرآنی در فضای مجازی می شود.

منبع: