یک قدم تا معرفی برترین حافظ جشنواره فجر تلاوت / معرفی حافظان برتر جشنواره تلاوت مجلسی
مرحله فینال رشته حفظ کل قرآن جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار شد و طی آن محمدرسول تکبیری، سعید شاهرخی و رضا گلشاهی رتبه نخست پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی را کسب کردند و با حضور در بخش پایانی جشنواره فجر تلاوت خود را برای انتخاب برترین حافظ سال کشور آماده می‌کنند.
كدخبر: 64620
1399/11/01
به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، مرحله فینال رشته حفظ کل قرآن جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار شد و طی آن محمدرسول تکبیری، سعید شاهرخی و رضا گلشاهی توانستند رتبه اول پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی را کسب کنند و در مرحله پایانی و بخش حفظ پنجمین فجر تلاوت برای کسب عنوان برترین حافظ سال کشور به رقابتی سخت خود را آماده کنند.
 
داوود جعفری، دبیرکل جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و جشنواره فجر تلاوت، با بیان اینکه ۴۷۴ شرکت‌کننده از نقاط مختلف کشور در رده‌های مختلف و بدون محدودیت سنی و جنسیتی در این مسابقات شرکت کرده‌اند، گفت: این افراد در مرحله اول به ۱۲۰ نفر و در ۶ گروه مختلف تقسیم‌بندی و مورد ارزیابی قرار گرفتند، سپس از هر گروه دو نفر از بهترین نخبگان آن گروه‌ها انتخاب و در سه گروه چهار نفر تقسیم و آزمون‌های بسیار سخت را پشت سر نهاده‌اند.

وی افزود: بعد از تقسیم‌بندی گروه‌ها، از هر گروه یک نفر به‌عنوان نفر اول انتخاب و در این مرحله به‌عنوان نفرات اول معرفی می‌شوند. مرحله آخر این رشته روز پنج‌شنبه، دوم بهمن‌ماه، با آزمونی متفاوت و کاملاً سخت برای شناخت تسلط کامل نفرات برتر و کسب عنوان برترین حافظ سال ۹۹ جمهوری اسلامی در پانزدهمین جشنواره ملی و مردمی تلاوت‌های مجلسی باهم به رقابت خواهند پرداخت.

جعفری تصریح کرد: حاضران در این مرحله برای دستیابی به‌عنوان برترین حافظ سال ۹۹ قریب به پنج جزء از قرآن کریم را در قالب ۵۰ سوال متفاوت از جمله روش‌های کاملاً علمی و کاربردی، دقت در سرعت عمل و تسلط، دقت بر صحت محفوظات، دقت کامل بر خواتیم و آیات متشابه، دقت کامل در بهم‌ریختگی سؤالات از اجزاء مختلف قرآن دقت و سرعت بر ارائه محفوظات و در آخر دقت و تسلط بر مفاهیم آیات آن هم بدون درنظر گرفتن مواردی همچون صوت، لحن، وقف و ابتداء و تنها متن‌خوانی و با احتساب ضریب سرعت عمل ارائه محفوظات بر ثانیه و ختم صفحات به شیوه حدر مکث‌ها، توپق‌های احتمالی و سؤالات بهم‌ریخته و نظم اجراء مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

دبیرکل جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و جشنواره فجر تلاوت، اظهار کرد:‌ نفر اول این دوره مبلغ بیست میلیون تومان از سوی جشنواره و ده میلیون تومان از سوی مؤسسه قرآنی علییّن دریافت و عنوان برترین حافظ سال را کسب و دو نفر باقی مانده هر کدام مبلغ سی میلیون ریال به عنوان هدیه عمومی دریافت خواهند کرد.
منبع: