برگزاری کلاس‌های حفظ و تفسیر از سوی مؤسسه سرای نور
مدیر مؤسسه سرای نور روستای چاهکوتاه بوشهر از برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، صوت و لحن، تفسیر و ... از سوی این مؤسسه خبر داد.
كدخبر: 64586
1399/10/30

به گزارش مبشرین، مهدی دهقانیان، مدیر مؤسسه سرای نور روستای چاهکوتاه بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: در حال حاضر تمامی کلاس‌هایمان مجازی هستند و کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، صوت و لحن، تفسیر و ... را برای قرآن‌آموزان سنین ۵ سال تا سنین بزرگسال داریم.

وی افزود: حدود ۱۵۰ قرآن‌آموز داریم، اما تا قبل از شیوع کرونا ۳۰۰ قرآن‌آموز داشتیم. تبلیغ را تا جایی که بتوانیم انجام می‌دهیم، اما بیشتر بحث هزینه‌ها مشکل اصلی است، هیچ سازمانی حمایت نمی‌کند، شاید هم هزینه‌ای ندارند که به مؤسسات کنند. صرفاً خود مؤسسات تلاش می‌کنند که هم قرآن‌آموزان را جذب کنند و هم هزینه‌ها را تأمین کنند، البته ما این کار را وظیفه خودمان می‌دانیم.

دهقانیان گفت: حامی مالی نداریم و بعضی مؤسسات به ناچار کارهای ساده‌ای انجام می‌دهند، در حد اینکه داخل یک حسینیه یک کلاس معمولی برگزار می‌کنند. مؤسساتی به این شکل حتی داخل شهر بوشهر نیز زیاد است و همه همین مشکل را دارند و اداره‌ای نیست که حمایت کند. وقتی بودجه قرآنی کشور از ۱۰۰ درصد، ۲۰ درصد بشود، متوجه بسیاری از مسائل می‌شویم و چاره‌ای جز کنار آمدن نمی‌ماند.

یادآور می‌شود، این مؤسسه در روستای چاهکوتاه، جنب مسجد ولیعصر(عج) واقع شده است.

منبع: