امام جمعه بوشهر: پیروی از سیره حضرت فاطمه‌‌(س) زمینه سعادت بشر را فراهم می‌کند
امام جمعه بوشهر با تاکید بر شناخت سیره فاطمه زهرا(س) گفت: پیروی از سیره ولایت‌مداری حضرت فاطمه زهرا(س) زمینه سعادت و کمال بشر را فراهم می‌کند.
كدخبر: 64559
1399/10/29

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، آیت‌الله غلامعلی‌ صفایی بوشهری عصر امروز در آیین عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در گلزار شهدای گمنام شغاب ویژگی‌های دختر گرامی حضرت محمد مصطفی(ص) را برشمرد و با تاکید بر شناخت حضرت زهرای اطهر(س) اظهار داشت:  بانوی بزرگ اسلام دارای شاخص‌ها و ویژگی‌های فراوان است که شناخت آنها برای همگان امری مهم و ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شناخت سیره عملی و توجه به الگوهای رفتاری آن حضرت را  مورد تاکید قرار داد و بیان کرد:  یکی از ویژگی‌های آن حضرت ولایتمداری است که بهترین الگو برای جامعه امروز محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر، اهل بیت (ع) را در همه زمان‌ها برای سعادت بشری  الگو دانست و تصریح کرد: پیروی از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) زمینه سعادت  و کمال بشر را فراهم می‌کند.

 

وی، حضرت زهرا(س) را نور عالیه در بهشت دانست و با استناد به آیات قرآن کریم و روایت ائمه اطهار(ع) گفت: دخت گرامی پیامبرگرامی اسلام(ص) شفیعه روز جزا، دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت از مرتبه ولایی نزد پرودگار عالم برخوردار است.

این مراسم که با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی در گلزار شهدای گمنام شغاب بوشهر برگزار شد با نوحه خوانی و سینه‌زنی در سوگ شهادت بانوی دو عالم، عزاداری شد.

در ادامه، مراسم شام غریبان شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 

منبع: