در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)عنوان شد:
شان نزول تسبیحات حضرت زهرا(س) توسعه و برکت در وقت بود
حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه یکی از بزرگترین عبادات خدمت به خلق است اما جای خلوت با خدا، اشک، تضرع و تهجد را نمی‌گیرد،گفت: شان نزول تسبیحات حضرت زهرا(س) توسعه و برکت در وقت بود، کسانی که کار زیادی دارند از تسبیحات حضرت زهرا(س) بهره ببرند.
كدخبر: 64512
1399/10/28

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «مسعود عالی» شامگاه شنبه ۲۷ به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: اصلی‌ترین بعد ائمه معصومین(ع) ارتباط وسیع آنها با خداوند متعال بوده است.

وی افزود: ائمه معصومین(ع) در ابتدا عبد بودند بعد نبی، رسول و امام شدند، هرچه مناسب در درگاه الهی بالاتر برود انکسار و شکستگی انسان بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با استناد به یک روایتی عنوان کرد: اهل‌بیت(ع) مقامات نوری داشتند، هرچه مراتب قرب آنها نزد خداوند بالاتر می‌رفت شکستگی و خضوع آنها مقابل خداوند بیشتر می‌شد، این درسی است که همه ما به خصوص مسئولان کشور اسلامی هرچه مراتب بالاتری کسب می‌کنند باید تضرع، خضوع، خلوت و دعای آنها باید بیشتر شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از بزرگترین عبادات خدمت به خلق است اما جای خلوت با خدا، اشک، تضرع و تهجد را نمی‌گیرد، اظهار کرد: امام راحل با وجود همه مشکلات همواره ختم قرآن خود را داشتند، یک ساعتی را برای خلوت با خدا قرار دهید.

وی ادامه داد: همین توسلات و خضوع مقابل خداوند سبب پاکسازی انسان از تکبرها، لغزش‌ها، طمع‌ها، چپاول‌ها و دست‌درازی‌ها می‌شود، همین اشک‌ها و توسلات در کار انسان برکت ایجاد می‌کند. به مسائل تنها با نگاه مادی نگاه نکنید. برنامه معنوی سبب برکت کار انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه یکی از آثار تسبیحات حضرت زهرا(س) توسعه و برکت در وقت است، ابراز کرد: شان نزول تسبیحات حضرت زهرا(س) توسعه و برکت در وقت بود، کسانی که کار زیادی دارند از تسبیحات حضرت زهرا(س) بهره ببرند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از گنجینه‌های ارزشمند حضرت زهرا(س) دعاها و توسلات ایشان است که برای ما به یادگار مانده است، گفت: دعاهای ایشان در کتبی به نام صحیفه فاطمیه جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه بهترین نوع ارتباط با خدا به زبان معصوم(ع) است زیرا آنها پرورش یافته خداوند است، عنوان کرد: دعاهای ماثور گنجی در اختیار ما است، آیت‌الله شاه‌آبادی می‌فرمودند دعاها قرآن صاعد هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه هرکس با این دعاها مانوس ‌شود او را بالا می‌برند، اظهار کرد: هیچ دین و مذهبی دعاهای شیعه را ندارند، از جمله آثار دعاهای معصومین(ع) تحت تربیت و هدایت آنها قرار گرفتن است که سبب رشد انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کلام هرکس تجلی شخصیت او است، ابراز کرد: قرآن تجلی اسماء و صفات الهی است، دعاهای ائمه معصومین(ع) هم تجلی شخصیت آنها است، با عنایت ائمه معصومین(ع) انسان دعاهای آنها را می‌خواند.

وی با بیان اینکه حد و اندازه هر کسی به آرزوها و خواسته‌های او بستگی دارد، گفت: شخص بزرگ خواسته‌های بزرگ دارد، مرحوم علامه محمد تقی جعفری فرمودند معیار و درجه هرکس به آنچیزی است که نسبت به آن عشق و محبت دارد. آرزوی هرکس خداوند باشد رتبه او فوق تصور است. حد و اندازه هرکس دنیا باشد عبادات او هم بوی دنیا می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه دعاهای ائمه معصومین(ع) نیازهای انسان را متعالی می‌کنند، تصریح کرد: مسائل دنیوی خود را از ائمه معصومین(ع) درخواست کنید اما حتما مسائل اخروی را هم بخواهید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شیاطین عالم نیازهای کاذب در زندگی ما وارد می‌کنند، عنوان کرد: وقتی کسی را به نیازهای کاذب وابسته کردند بر زندگی او هم سلطه پیدا می‌کنند. در این حالت انسان دیگر وقتی برای خلوت با خدا ندارد. نیازهای انسان تماما دنیوی می‌شود.

وی افزود: هر کس همت بلند دارد جلوه الهی را در ائمه معصومین(ع)‌ مشاهده می‌کند. آنها در بهشت هم در کنار اهل‌بیت(ع) قرار می‌گیرند.


 

منبع: