محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر
خطیبان نماز جمعه این هفته شهرهای استان بوشهر بر برگزاری عزاداری ایام فاطمیه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برطرف کردن مشکلات ناشی از گرانی‌های کاذب، تامین نیازها و کالاهای اساسی و تجدید نظر در برگزاری کلاس‌های حضوری برخی از مدرسه‌ها تاکید کردند.
كدخبر: 64466
1399/10/26

 

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: همت مسئولان، کادر درمان، گروه‌های جهادی، نهادهای انقلابی، خیران و همراهی مردم منجر به مدیریت ویروس کرونا در استان شده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نخستین نماز جمعه شهر بوشهر از زمان شیوع ویروس کرونا افزود: انتظار می‌رود در راستای کنترل بیشتر ویروس منحوس کرونا مردم همچنان با تمام وجود دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و از هرگونه عادی انگاری بپرهیزند.

وی با اشاره به بازگشایی برخی مدرسه‌ها از اول بهمن ماه اظهارداشت: بازگشایی مدرسه‌ها در این شرایط، نمونه عادی‌انگاری در برابر کرونا است و احتمال دارد به دانش آموزان و جامعه آسیب وارد کند در این راستا از وزیر آموزش و پرورش در خواست می‌شود در این خصوص تجدید نظر کند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر مدیریت ویروس کرونا  و جلوگیری از انتشار آن یک ضرورت است به همین دلیل انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش با بازگشایی برخی از مدرسه‌ها، مسیر صحیح مقابله با کرونا را خدشه دار نکند تا بیماری دوباره اوج نگیرد.

صفایی بوشهری از وزیر آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا در خواست کرد؛ تحصیل دانش آموزان همچنان در فضای مجازی ادامه یابد.

وی در خصوص برخی گرانی‌های کاذب در بازار گفت: گرانی‌های غیرحقیقی و کمبود برخی کالاها در این شرایط سخت، اضطراب‌زا  و سبب گلایه‌مندی مردم شده است و انتظار می‌رود مسئولان نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

صفایی بوشهری با قدردانی از مدیریت جامعه در شرایط سخت داخلی و خارجی با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مدیریت الهی، با بصیرت و اقتدار رهبر معظم انقلاب مایه پیشرفت در همه عرصه‌ها، صیانت نظام اسلامی و عزت مسلمانان شده است.

گناوه

 امام جمعه گناوه گفت: برداشتن تحریم‌ها شرط و مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب و مردم ایران در موضوع برجام است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: قدرت موشکی ایران از نکته‌های مهم سخنان رهبرمعظم انقلاب بود که امروز  تمام محاسبه‌ها و معادله‌های جهان را تغییر داده است.

وی بیان کرد: قدرت صنعت دفاعی و موشکی ایران باعث شده است تا دشمن به خود جرات ندهد به کشور تعرض کند.

امام جمعه گناوه با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: فاصله گرفتن از سیره و سبک و سیاق این حضرت باعث شده تا جامعه دچار آسیب‌های اجتماعی متعدد  شود.

وی افزود: اگر مدعی زندگی  دخت نبی اکرم (ص) هستیم نباید در جامعه شاهد طلاق و آسیب‌های اجتماعی باشیم. 

کنگان

امام جمعه کنگان در اجتماع نمازگزاران این شهرستان با اشاره به ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک گفت: در سال ۹۷ یکی از مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری تشکیل کمیته ملی هوای پاک برای حل مشکل آلایندگی در شهرستان‌های صنعتی کنگان و عسلویه بود و اجرای این مصوبه و برطرف کردن این مشکل از مطالبه‌های جدی مردم این شهرستان است.

حجت الاسلام محمود محمودی افزود: اجرای اسکله کنگان یکی دیگر از مصوبه‌های سفر هیات دولت به استان بوشهر بود، هر چند عملیات اجرایی این اسکله آغاز و بخشی از آن انجام شده اما روند اجرای پروژه همخوانی با مدت زمان اجرای آن ندارد .

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت ۱۹ دی ماه اضافه کرد: قدرت نظامی و دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی امروز محاسبات دشمنان ما را تغییر داده است.

امام جمعه کنگان با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد بی ثباتی در منطقه گفت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد بی ثباتی در منطقه غرب آسیا هستند این درحالی است که ایران در منطقه ثبات آفرین است.

محمودی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به جوان‌گرایی افزود: جوان‌گرایی به معنای کنار زدن نسل قبل از آنها نیست.

امام جمعه کنگان با اشاره به کمبود روغن بیان کرد: صف‌های طولانی روغن زیبنده مردم این خطه نیست و انتظار می‌رود ضمن حل این معضل، توزیع عادلانه انجام شود.

محمودی با اشاره به مشکل آب در بنک و کنگان گفت: شبکه آبرسانی شهرستان کنگان قدیمی و فرسوده است و همین مساله موجب هدر رفت آب می‌شود و انتظار می‌رود مانند برخی از شهرستان‌های استان بوشهر شبکه آبرسانی کنگان نیز اصلاح شود.

امام جمعه کنگان با اشاره به نام‌گذاری روزی به نام روز کنگان گفت: نامگذاری روزی به نام این شهرستان فرصتی است برای معرفی شخصیت‌های دینی، انقلابی، شهدای والامقام این خطه، پیشینه درخشان مردم متدین و انقلابی، مهمان نوازی و معرفی دیگر ظرفیت‌های شهرستان از جمله صنعت است.

منبع: ایرنا

منبع: