نماینده ولی فقیه در استان بوشهر: بازگشایی مدارس یک نمونه از عادی‌انگاری است
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در این شرایط سخت و استرس‌زا، گرانی بی‌ضابطه و بی‌رویه موجب گلایه‌مندی شدید مردم شده است که از مسئولان تقاضا دارم این گرانی‌های کاذب که به دلیل سوء مدیریت، نبود نظارت و عدم مدیریت ایجاد شده را هر چه زودتر حل نمایند.
كدخبر: 64452
1399/10/26

به گزارش مبشرین به نقل از ایسنا، آیت‌الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ دی ماه ۱۳۹۹ عنوان کرد: خداوند بار دیگر توفیق داد که به نور صلاه جمعه متنعم شویم که در متون فاخر دین برکات و مزایای نماز جمعه آمده است، امیدوارم بهره الهی از این برکت آسمانی نصیب همه ما شود.

وی با اشاره به ارزش شکرگزاری افزود: یکی از اموزه‌های مهم الهی نه تنها در دین اسلام بلکه تمامی ادیان الهی شکرگزاری و آثار مهم آن و پیامدهای ناگوار کفران نعمت است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در قرآن آمده است که شکرگزار نعمات الهی باشید تا نعمات شما افزایش یافته و اگر شکرگزار باشید خداوند تمام زندگی شما را رو به رشد و ترقی قرار می‌دهد اما اگر کفران نعمت کردید عذاب خدا شدید خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: اگر شکر می‌کنیم آثار و برکات آن برای خود ما است، خداوند می‌فرماید برای شما گوش و چشم و خرد قرار داده ایم تا شما شکرگزار باشید، اما انسان در محیط زندگی خود به جای شکرگزار بودن همیشه به دنبال آن است که چه چیزی ندارد و چه مشکلاتی دارد. و به تعمت‌های فراوان الهی نمی‌نگرد، به همین خاطر می‌فرماید اندکی از انسان‌ها اهل شکر هستند و اکثر مردم اهل شکر نیستند؛ در حالی که باید اهل شکر باشند تا خداوند به آنان عنایت بیشتری نماید.

وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید که ای مردم خدا را بابت نعمت‌هایی که به شما داده است شکر کنید که موجب آبادانی زندگیتان می‌شود و خدمتگزارانی که به شما خدمت می‌رسانند را شکر بگذارید و مهم‌تر از همه پدر و مادر که خداوند فرموده در کنار شکرگزاری از من شکرگزار والدینتان نیز باشید چون خدمتگزار شما بوده‌اند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عنوان کرد: قدردان نعمت مقام معظم رهبری هستیم که در این شرایط سخت داخلی و خارجی با مدیریت الهی و بصیرت و اقتدار مایه پیشرفت در تمامی عرصه‌ها و صیانت نظام اسلامی و عزت مسلمین و اسلام را فراهم می‌کنند؛ به ویژه در عرصه مقابله با شیوع بیماری کووید۱۹.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: همچنین از کادر بهداشت و درمان و کادر خدماتی بیمارستان‌ها تشکر و قدردانی می‌شود، همچنین گروه‌های جهادی و دست‌اندرکاران کمک‌های مومنانه و تیم‌های مواسات که اجازه ندادند فشارهای اقتصادی بر مردم شدت بگیرد و تلاش بسیار جدی در این زمینه داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: تقاضا دارم که کمک‌های مومنانه و مواسات و خدمت به نیازمندان ادامه یابد و به نحو تام و تمام تداوم داشته باشد.

وی در ارتباط با گرانی‌های کاذب و کمبود برخی کالاها گفت: در این شرایط سخت و استرس‌زا، گرانی بی‌ضابطه و بی‌رویه موجب مشکلاتی برای مردم شده است که از مسئولان تقاضا دارم این گرانی‌های کاذب که به دلیل سوء مدیریت، عدم نظارت و عدم مدیریت ایجاد شده را هر چه زودتر حل نمایند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه گرانی و کمبود کالا موجب گلایه‌مندی شدید مردم شده است، افزود: مسئولان کمبود برخی از کالاها را مدیریت کنند، این مردم امتحان خود را خوب پس داده‌اند و مسئولان باید در این رابطه تلاش کرده و خدمتگزار مردم باشند. به ویژه در این شرایط که برخی امور و معیشت مردم بسیار سخت است و دیگر نباید علاوه بر این سختی‌ها مشکلاتی هم توسط برخی‌ ایجاد شود و زندگی مردم را سخت کند.

امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان در این عرصه تلاش کنند، چرا که این گرانی‌ها کاذب و غیر طبیعی و ناشی از سوء مدیریت و عدم برنامه‌ریزی و نبود نظارت است که ان‌شالله اینها را تصحیح نمایند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد: این دستورالعمل‌ها برای سلامت خود مردم است، لذا تقاضا می‌کنم عادی‌انگاری نشود، اخیراً بیان شده که در اول بهمن ماه برخی از مدارس بازگشایی می‌شوند، این یک نمونه عادی‌انگاری است که به جامعه از جهت مدیریت بهداشت آسیب می‌زند. به همین دلیل از وزارت آموزش و پرورش تقاضا می‌کنم در رابطه با بازگشایی مدارس سریعا تجدیدنظر کرده و مسیر کنترل بیماری را با مشکل مواجه نکنند. تقاضای ما این است که آموزش و پرورش به همین شکل مجازی، آموزش‌های خود را ادامه بدهد.

منبع: