مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:
صبر و استقامت و تحمل هجمه‌های ناجوانمردانه از مهم ترین ویژگی‌ آیت الله مصباح بود
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: راه اندازی موسسه در راه حق، راه اندازی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و پرورش بهترین متخصصین در رشته های مختلف علوم انسانی همچون روانشناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، فلسفه و کلام، حقوق و فلسفه های مضاف و نیز اعزام دانش آموختگان موسسه به دانشگاه مک گیل کانادا از مهمترین خدمات علمی این روحانی جلیل القدر بود.
كدخبر: 64428
1399/10/25

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، حجت الاسلام رضا خدری، در مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله مصباح یزدی در مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان با تسلیت درگذشت این عالم و فیلسوف، خودسازی و اخلاق را از ویژگی های بارز و برجسته این روحانی عنوان کرد و اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی از اوایل طلبگی شاگرد آیت الله بهجت بود؛ درس اخلاق این عالم نیز بیشتر بر اساس مبانی عقلی بود تا احساسی و تا اواخر در دفتر مقام معظم رهبری برگزار می شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به خدمات علمی و نیروسازی آیت الله مصباح یزدی گفت: راه اندازی موسسه در راه حق، راه اندازی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و پرورش بهترین متخصصین در رشته های مختلف علوم انسانی همچون روانشناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، فلسفه و کلام، حقوق و فلسفه های مضاف و نیز اعزام دانش آموختگان موسسه به دانشگاه مک گیل کانادا از مهمترین خدمات علمی این روحانی جلیل القدر بود.

وی آیت الله مصباح یزدی را پرچمدار بصیرت افزایی و دفاع از حقیقت و معرفت افزایی به جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: هوشیاری در مقابل انحرافات و التقاط در دوران مبارزه و قبل از انقلاب، مبارزه با مارکسیست ها و انحرافات سیاسی در دهه ۷۰ و ۸۰ از وی یک شخصیت با بصیرت ساخته بود.

حجت الاسلام خدری افزود: این روحانی عقبه تئوریک یک نظام و پرکننده خلأ وجودی علامه طباطبایی و شهید مطهری بود. وی همچنین تا چندی پیش پاسخگوی شبهات مربوط به کرونا و قدرت الهی و مساله شر بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی فیلسوف و اهل گفتگو با ادیان و مکاتب بود افزود: سفر به دانشگاه های دنیا، کنفرانس فلسفه اسلامی در نیویورک، کلاس های فلسفه در کانادا، سفر به کشورهای مالزی، اندونزی، چین و کنیا و پرورش شاگردان اروپایی همچون محمد لگنهاوسن از جمله مواردی است که نشان دهنده ارتباط این شخصیت عالم با ادیان و مکاتب می باشد.

وی تواضع و فروتنی، ساده زیستی و استقامت و استواری، تحمل ناملایمات و هجمه های ناجوانمردانه را از دیگر ویژگی های این عالم برشمرد و ابراز داشت: اتهام عدم همراهی با امام، اتهام تئوریسن خشونت، اتهام فتوای برخورد با دگراندیشان و اتهام مخالفت با مردم سالاری و رأی مردم به بهانه نقد لیبرال دموکراسی توسط ایشان از جمله این هجمه ها است که البته کسانیکه این اتهام را زدند خودشان در مقابل رأی مردم قیام کردند و کشور را به آشوب کشیدند.

منبع: