ساخت سازه چوبی ضریح حضرت زینب (علیها السلام) و تداوم کار در بخش های فلزی
اقدامات ساخت سازه چوبی ضریح حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) که در بخش ضریح سازی آستان قدس عباسی در حال ساخت است.
كدخبر: 64400
1399/10/24

به گزارش مبشرین به نقل از الکفیل، اقدامات ساخت سازه چوبی ضریح حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) که در بخش ضریح سازی آستان قدس عباسی در حال ساخت است، وارد مراحل پیشرفته ای شده و همزمان با آن اقدامات مربوط به بخش های فلزی ضریح ادامه دارد.

سید ناظم الغرابي، رئیس این بخش گفت، اقدامات مرتبط با ضریح حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) طبق یک طرح کاری در دست انجام است که همه آنها به موازات یکدیگر، با دقت و‌ طبق برنامه پیش می رود. سازه چوبی که از اقدامات مهمی برای تکمیل این پروژه به شمار می رود و نقطه آغازی برای دیگر قطعات فلزی و چوبی است به مراحل پیشرفته ای رسیده است.

وی افزود: کارکنان واحد نجاری همه ظرفیت‌های خود را به کار بسته اند و با مهارت تمام و با استفاده از مواد با کیفیت این اقدامات را انجام داده اند. بطوریکه بهترین انواع چوب(بورما) انتخاب و به روشی کاملا حرفه ای نصب شده است.

الغرابی اظهارداشت، سازه چوبی ضریح شامل چهار ستون اصلی و ۱۰ ستون میانی است که مجاور مشبک های ضریح هستند. همچنین شامل چهار پل چوبی در قسمت تحتانی است که ستون ها را به یکدیگر متصل میکند و دارای روکش فلزی ضد زنگ به قطر ۵ میلیمتر می باشد. علاوه بر این چهار پل چوبی در قسمت فوقانی قرار دارد که ستون‌های اصلی را از بالا به یکدیگر متصل می کند. سثهمچنین در قسمت فوقانی ضریح کتیبه و سقف ضریح نصب می شود./شبستان

منبع: