دیدبان حقوق بشر: دولت فرانسه اسلام را تهدید تروریستی می‌داند
دیدبان حقوق بشر ضمن انتقاد از روش مقابله دولت فرانسه با تهدیدات تروریستی تأکید کرد که اخیراً فرانسه اسلام را به طور کلی تهدید تروریستی توصیف می‌کند.
كدخبر: 64392
1399/10/24
به گزارش مبشرین به نقل از عرب ۴۸، کنیت روث، مدیر اجرایی دیدبان حقوق بشر در گفت‌وگو با فرانس پرس تأکید کرد: ما به شدت نسبت به روش دولت فرانسه در مقابله با تهدیدات تروریستی نگرانیم. زیرا به نظر می‌رسد که دولت این کشور اسلام را به طور کلی یک تهدید تروریستی به شمار می‌آورد، و این اشتباهی فاحش است.

وی افزود: فرانسه با وجود آداب و رسوم سکولار جامعه این کشور، باید نسبت به حقوق مردم خود برای ابزار ایمان و عقایدشان احترام بگذارد.

روث ادامه داد: اگر دولت فرانسه شیطنت کرده و ابراز ایمان را با خشونت یکی بداند، موجب دوری مردم از دولت شده و پیروان ادیان را مجبور خواهد کرد که فعالیت‌های مخفیانه انجام دهند؛ و پایان این اقدامات بسیار خطرناک خواهد بود.

روث این سخنان را در واکنش به پیش‌نویس دو قانون در فرانسه، یعنی قانون «امنیت عمومی» و طرح انزواطلبی ارائه کرد.

ماده ۲۴ پیش‌نویس قانون امنیت عمومی خشم مردم این کشور به ویژه در بخش مطبوعات را برانگیخته است، به طوری که این قانون را مخالف آزادی رسانه‌ها می‌دانند. سازمان‌های مدافع حقوق بشر نیز این قانون را محکوم کرده‌اند.

روث در این باره گفت: باید دولت به این مسئله اعتراف کند که روزنامه‌نگاری و فعالیت‌های شهروندی قانونی است و می‌توان از نیروهای پلیس در زمان برخورد با شهروندان تصویربرداری کرد./ایکنا
منبع: