مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر: اطلس آسیب‌های اجتماعی تدوین شود
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در راستای شناسایی چالش های فرهنگی، نیاز است که اطلس آسیب های اجتماعی تدوین شود.
كدخبر: 64320
1399/10/22

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، احمد لطفی، صبح امروز در نشست قرارگاه فرهنگی و تربیتی استان بوشهر اظهار داشت: با تدوین اطلس آسیب های اجتماعی، فضای مناسب برای اقدامات موثر و راهبردی در زمینه های فرهنگی ایجاد می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: اگرچه جامعه هدف برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تابعی از سن، جنس و نوع شغل نیست اما با توجه به خطرپذیری سنین زیر ۱۸ سال، نیاز است که فعالیت های فرهنگی با اولویت در این بخش دنبال شود.

وی تصریح کرد: هر نوع غفلت سبب می شود که با چالش های وسیع فرهنگی ، اجتماعی و اتلاف منابع انسانی مواجه شویم که در دراز مدت نمی تواند تامین کننده نیازهای جامعه باشد.

لطفی ادامه داد: تمرکز بر فعالیت های فرهنگی مورد نیاز جامعه و به خصوص در سنین زیر ۱۸ سال سبب می شود که زمینه پیشگیری و مراقبت ، زمینه توانمندسازی کودکان، نوجوانان و جوانان برای ورود به جامعه فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: در این مسیر نیاز است که در کنار استفاده از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی استان بوشهر، از توان نیروهای مردمی و به خصوص گروه های جهادی و سازمان های مردم نهاد غیرسیاسی نیز استفاده شود.

لطفی یکی از مهمترین کارکرد قرارگاه فرهنگی و تربیتی استان بوشهر، شناسایی و پرورش نخبگان فرهنگی و معرفی این افراد به عنوان سفیران فرهنگی عنوان کرد و ابراز داشت: ساختار مدرنیته، مخاطرات خاصی نیز با خود همراه دارد که بیشترین تاثیر آن در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی بر جای می گذارد که برای کاهش این مخاطرات نیاز است شناسایی و مدیریت به هنگامی انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به وضعیت کرونایی حاکم بر کشور و تاثیر مستقیم بر آموزش و پرورش دانش آموزان، اظهار داشت: انتشار ویروس کرونا، سبب روی آوردن دانش آموزان به آموزش برخط با استفاده از تجهیزات الکترونیکی مانند تبلت و گوشی همراه شده که در کنار فواید وسیع آن خالی از آسیب نیز نمی باشد.

وی افزود: ورود دانش آموزان به شبکه های اجتماعی اجتناب ناپذیر است اما نیاز است که با شناسایی مخاطرات حضور دانش آموزان در این شبکه ها، با آموزش های کاربردی معظلات و چالش های موجود نیز به دانش آموزان با زبانی ساده گفته شود تا در معرض آسیب قرار نگیرند.

لطفی با اعلام این که حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش این نهاد قرار دارند، گفت: یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد، توجه به آموزش های فرهنگی این خانواده ها است که با وجود کانون های تربیتی در ایام غیر کرونایی و کرونا ، اقدامات مثبت خوبی برای توانمندسازی فرهنگی این خانواده ها انجام می شود.

منبع: