مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر: الگوی مسجدمحور موفق ترین طرح تربیت جوانان انقلابی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در نشست تشکل‌های شاخص استان، گفت: طراحی الگوی کانون‌های فرهنگی تبلیغی و هیئات مسجدمحور یک الزام برای تربیت جوانان پیشران در گام دوم انقلاب است.
كدخبر: 64319
1399/10/22

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، صبح امروز در نشست تشکل‌های شاخص بوشهر با تأکید بر نقش پیشران و مهم تشکل‌های شاخص در نشر و گسترش فرهنگ انقلابی،تصریح کرد: الگوی مسجدمحور در اوایل انقلاب، یکی از نمونه‌های موفق در تربیت نسل کارآمد انقلابی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم حرکت در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: برای تحقق هدف نهایی گام دوم انقلاب که ایجاد تمدن اسلامی است نیازمند برنامه‌ریزی و فعالیت هوشمندانه در عرصه فرهنگ هستیم.

وی افزود: شکل‌گیری تمدن اسلامی موضوع داخل یک کشور نیست و در تعامل با سایر کشورهای منطقه شکل می‌گیرد؛ بنابراین برای تمدن‌سازی باید با حساسیت و حرارت بالا به ساختن تمدن اسلامی در برابر تمدن غرب اقدام کنیم و در این مسیر تشکل‌های شاخص، نقش مهمی در تولید الگوی قابل تکثیر در دیگر کشورهای منطقه ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام طاهری ابراز داشت: الگوی انقلابی مسجدمحور برای تربیت نسلی با این رویکرد کفایت می‌کند و برای رسیدن به این مهم علاوه بر دانش مدیریت فرهنگی به تجربه‌نگاری دقیق و عالمانه نیاز داریم.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تبیین بیشتر ابعاد شخصیت‌هایی نظیر سردار سلیمانی، به عنوان الگویی موفق از نسل انقلابی تاکید کرد و گفت: با استفاده از چنین ظرفیت‌های ارزشمندی می‌شود الگوهایی بسازیم که برای ساختن تمدن اسلامی پیشقدم باشند.

در بخش دیگری از این نشست، حجت الاسلام باباخانی در سخنانی تقویت شبکه‌های تبلیغ دینی در کشور، تبلیغ مکتب حضرت امام (ره) و رهبری، همراهی سازمان و نیروهای مردمی و هم‌افزایی با جبهه انقلاب برای تعریف و اجرای عملیات مشترک از سوی تشکل‌های دینی را از سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

گفتنی است، نشست تشکل‌های شاخص بوشهر با حجت‌الاسلام باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد و مسئولان تشکل‌های شاخص استان به بیان دیدگاه‌ها و دیدگاه‌های خود پیرامون کاهش آسیب‌های جامعه و ارائه راهکارهایی جهت تقویت مفاهیم انقلابی و اسلامی در تربیت مسجدی و ارتقاء اثرگذاری کانون‌ها پرداختند.

منبع: