چهار مسجد مجهز به انرژی خورشیدی در مالی ساخته می شود
یک هیئت امداد رسانی ترکیه کار طرح ساخت چهار مسجد و سه مرکز بهداشت در کشور مالی را آغاز کرد.
كدخبر: 64314
1399/10/22

به گزارش مبشرین به نقل از «خبرگزاری ترکیه»، هیئت امداد رسانی بشردوستانه ترکیه «iHH» اعلام کرد: طرح ساخت چهار مسجد و سه مرکز بهداشتی در تعدادی از مناطق جمهوری مالی آغاز شد.

 

هیئت امداد رسانی بشردوستانه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: با هدف رفع نیازهای بهداشتی مردم به ویژه در شرایط کرونا  ساخت سه مرکز بهداشتی در کشور مالی آغاز شد.

 

در ادامه بیانیه آمده است: سنگ بنای ساخت و اجرای این طرح ها با حمایت مردم ترکیه در مالی گذاشته شد.

 

این هیئت اعلام کرد: دو مرکز بهداشت در روستاهای باماکو و سومین مرکز بهداشت در روستایی وابسته به شهر سیکاسو ساخته می شود.

 

هیئت امداد رسانی بشردوستانه اعلام کرد: این تیم کار ساخت چهار مسجد را در مالی آغاز کردند و در این طرح قرار است مساجد دارای چاه آب باشند و به انرژی خورشیدی تجهیز بشوند و تا دو سال نیز حقوق امامان این مساجد را ترکیه پرداخت می کند.

 

در ادامه بیانیه آمده است: مسجد یکی از روستاهای شهر کایس برای 9 هزار نمازگزار ظرفیت خواهد داشت، مسجد یکی از روستاهای شهر کولیکورو برای دو هزار نمازگزار، روستای باماکو برای دو هزار و 100 نمازگزار و مسجدی دیگر در باماکو برای دو هزار نمازگزار ظرفیت خواهد داشت.

 

هیئت امدادرسانی بشردوستانه ترکیه، یکی از هیئت هایی است که به برطرف کردن نیازهای مردم توجه دارد وخود را در قبال مسلمانان مسئول می داند.

 

این هیئت تاکنون در زمینه های مختلف آموزش، تغذیه و حمایت روانی به مسلمانان آسیب دیده در جنگ، درگیری و مهاجران و آسیب دیدگان ناشی از زلزله و .. کمک کرده است./شبستان

منبع: