آیت الله حسینی بوشهری:
برای جذب جوانان به مساجد برنامه های جذابتری اجرا شود/ مسئولین برای حل مشکلات معیشتی دغدغه داشته باشند
جوانان سرمایه کشور و انقلاب می باشند. باید روی نسل جوان سرمایه گذاری و برای سعادت دنیا و آخرت آنها برنامه ریزی کنیم .
كدخبر: 64284
1399/10/21

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار حجت الاسلام و المسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات کشور که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد با بیان این که در گذشته و قبل از انقلاب فعالیت تبلیغی به دلیل محدودیت ها و فشارهای رژیم بسیار سخت و دشوار بود و  هر سخنی را نمی شد روی مبنر بیان کرد، گفت: این محدودیت ها حتی در ارتباط با عزداریها و ایام سوگواری اهل بیت(ع) هم وجود داشت و شرایط طوری بود که نمی شد حرف و سخنی را روی منبر بیان کرد چرا که منبریها تحت نظر بودند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: این وضعیت به گونه ای بود که در منابر علیه آمریکا و اسرائیل هم نمی شد حرفی زد چرا که با گویندگان و خطبا، به شدت برخورد می کردند.

نائب رئیس شورای عالی حوزه با اشاره به فرصت های تبلیغ دین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت های بی نظیری برای تبلیغ دین و معارف اسلامی فراهم آمده که باید از آن به نحو شایسته استفاده کرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که مسئولیت مهمی در جایگاه سازمان تبلیغات از سوی رهبر معظم انقلاب بر عهده شما گذاشته شده و این جایگاه هم بسیار مهم و حساس است، افزود: دلیل این جایگاه مهم، وجود کانون ها ، تشکل ها و بخش های مختلفی است که در این سازمان وجود دارد. به همین دلیل انتظارات و توقعات هم بالا است و امیدواریم به خوبی از عهده این وظایف و توقعات برآیید.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وجود برخی ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: زمانی ما قدرت نداشتیم و نمی توانستیم  برای رفع آسیب های اجتماعی قدمی برداریم، اما شرائط الان با وجود نهادها و ارگان های مختلف فرهنگی چون دفتر تبلیغات، اوقاف، حوزه و حتی دانشگاه ها با گذشته بسیار متفاوت است، اما با این حال شاهد آسیب ها و ناهنجاری های مختلفی در جامعه هستیم؛ سؤال این است چرا با وجود این همه نهاد و امکانات و برنامه های فرهنگی، باید اوضاع فرهنگی کشور این چنین باشد. این مسئله نشان می دهد نتوانسته ایم در بحث کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی کار خاصی انجام دهیم و چندان موفق باشیم.

امام جمعه قم با توجه به تلاش های دشمنان برای ایجاد ترویج مسائل ضد دینی و ضد ارزشی و ضد فرهنگ اسلامی در کشور گفت: این تلاش ها به صورت شبانه روز و ابزارهای مختلف در حال انجام است و هر روز هم بر این تلاش ها و برنامه ریزی ها برای براندازی و... افزوده می شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه گفت: آنها از طرق مختلف مخصوصا دنیای مجازی و رسانه و ماهواره، جوانان و فرهنگ ما را نشانه گرفته اند. براین اساس ما هم وظیفه داریم که با همه توان خود در مقابل توطئه ها بایستیم و پاسخ هجمه ها و شبهات را بدهیم.»

آیت الله حسینی بوشهری، هجمه فرهنگی به شهرهای مذهبی از جمله قم را از دیگر تلاش های دشمنان دانست و گفت: در طول سالهای اخیر، دشمنان برای تغییر فضای دینی و فرهنگی قم، برنامه های زیادی را اجرا کرده اند که متاسفانه بر اثر آنها، شاهد تغییراتی در سطح این شهر بوده ایم که موجب نگرانی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید شده است.

نائب رئیس شورای عالی حوزه ادامه داد: بنابراین حفظ هویت دینی و فرهنگی قم و مقابله با توطئه های دشمنان، باید جزو اولویت های ما باشد. در همین رابطه قرارگاهی در قم تشکیل شده است که امیدواریم به گونه ای تقویت شود تا شاهد بهبود وضعیت این شهر باشیم چرا که اوضاع فعلی، زیبنده شهر مقدس قم نیست

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه، جوانان را سرمایه کشور و انقلاب دانسته و گفت: باید روی نسل جوان سرمایه گذاری و برای سعادت دنیا و آخرت آنها برنامه ریزی داشته باشیم که یکی از این موارد اجرایی برنامه های جذاب و مناسب، برای حضور جوانان در مساجد، در مجالس مذهبی است.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: البته الحمدلله اکثریت جوانان ما نگاه دینی دارند حتی اگر از برخی جنبه های ظاهری، مورد پسند ما نباشند. باید توجه داشته باشیم اینها همان جوانانی هستند که در میادین مختلف مثلا تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم سلیمانی آن حماسه ها را می آفرینند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در پایان با تاکید بر حل معضلات و مشکلات مردم اظهار داشت: مسئله معیشت مردم بسیار مهم است. وقتی یک نفر در تهیه ضروریات زندگی خود دچار مشکل باشد، نمی توانیم از او انتظار داشته باشیم که در مسائل سیاسی و فرهنگی با ما همراه باشد.

منبع: