حزب الله عراق:
حضور میلیونی در سالگرد فرماندهان پیروزی مجوز گرفتن انتقام خون شهداست
کتائب حزب الله عراق اعلام کرد: ما با حضور میلیونی مان در سالگرد فرماندهان پیروزی سیلی محکمی به آمریکا زده ایم.
كدخبر: 64082
1399/10/16

به گزارش مبشرین به نقل از المیادین، کتائب حزب الله عراق در بیانیه ای اعلام کرد: مردم عراق از خواسته خود برای محاکمه عاملان ترور شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون رئیس حشد شعبی دست نخواهد کشید.

 

در این بیانیه آمده است: هرگز نسبت به ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق مدارا نمی کنیم.

 

«ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل کتائب حزب الله عراق در نخستین موضع رسمی که روز گذشته (یکشنبه 14 دی 1399) در مراسم سالگرد شهادت فرماندهان پیروز ایراد کرد، گفت: حضور مردم در میدان التحریر مجوزی برای تسریع در گرفتن انتقام خون شهداست، زیرا خون ما هنوز در رگ هایمان می جوشد.

 

الحمیداوی تاکید کرد:  ما میثاق خود را با فرماندهان پیروزی با پایداری و ثبات در راه عزت و افتخار حفظ خواهیم کرد. ما یک‌هزار سلیمانی  و یک‌هزار ابومهدی خواهیم بود.

 

«محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق گفت: سخن دبیرکل کتائب حزب الله و اعلام نام وی آغاز مرحله جدید مقاومت و پیام به دشمنان است.

 

جنگنده های آمریکا در سوم ژانویه 2020 میلادی خودروی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند که در نتیجه این اقدام سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان به درجه رفیع شهادت نایل شدند./شبستان

منبع: