امکان ثبت نام مراکز قرآنی در آزمون سراسری قرآن و عترت فراهم شد
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از امکان ثبت‌نام مراکز قرآنی دارای موافقت اصولی در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد.
كدخبر: 64073
1399/10/15

به گزارش مبشرین به نقل از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدفخرالدین اسماعیلی روز دوشنبه گفت: با توجه به اشتیاق و درخواست های مکرر مراکز قرآنی دارای موافقت اصولی جهت شرکت در آزمون سراسری قرآن و عترت، مقرر شد اینگونه مراکز نیز با حصول شرایطی همانند مؤسسات دارای پروانه فعالیت، قادر باشند قرآن آموزان خود را گروهی در آزمون ثبت نام کنند.

وی افزود: البته این مراکز باید تا آخر فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اخذ پروانه فعالیت اقدام کنند. در غیر این صورت سامانه از اختصاص قرآن آموزان ثبت نامی به این مراکز ممانعت خواهد کرد. اسماعیلی هدف از این اقدام را ساماندهی تمامی مؤسسات، قرآن آموزان و مربیان دانست.

آزمون سراسری قرآن و عترت امسال با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی و در سه گروه آزمونی شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل بیت (ع) و گروه حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود. علاقه‌مندان تا پایان دیماه می‌توانند با مراجعه به نشانی quranedu.ir فرایند ثبت نام را انجام دهند.

ثبت نام آزمون امسال در ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج­ البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومین و حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم جزء۳۰ ، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم می باشد. زمان برگزاری آزمون، نیمه اول اسفند اعلام شده است. هزینه ثبت نام در این دوره ۵۰ هزار ریال است و نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.
ثبت نام برای نوزدهمین‌ آزمون سراسری قرآن و عترت محدودیت سنی ندارد و هر داوطلب می‌تواند در تمام رشته‌ها به غیر از گروه حفظ که تنها اجازه حضور در یک‌ رشته خواهد داشت، ثبت نام کند.

هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در بهمن سال گذشته در ۳۵۰ شهر و شهرستان و در بیش از ۴۷۰ حوزه در چهار گروه ترجمه و مفاهیم، معارف اهل‌بیت (ع)، حفظ قرآن، سبک زندگی و سیره معصومان و در ۱۶ رشته برگزار شد که ۱۰ رشته به حفظ قرآن اختصاص داشت و ۷۵ درصد داوطلبان را علاقه مندان به حفظ قرآن تشکیل می داد.

امکان ثبت نام مراکز قرآنی در آزمون سراسری قرآن و عترت

منبع: