معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
صحیفه سجادیه در برنامه‌های آموزشی مؤسسات قرآن گنجانده شود
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در برخی موارد همچون بیمه فعالان قرآنی و حمایت از برنامه‌های مجازی، تلاشمان را خواهیم کرد، گفت: توجه به آموزش صحیفه سجادیه به اندازه قرآن مهم است و فعالیت‌های مؤسسات در این راستا بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است.
كدخبر: 64047
1399/10/15
 
 

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته، ۱۴ دی‌ماه در دومین روز از سفر خود به خراسان‌جنوبی با حضور در شهرستان قاینات با فعالان قرآنی این شهرستان دیدار کرد.

صحیفه سجادیه در برنامه‌های آموزشی مؤسسات قرآن گنجانده شود

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پیشنهاد نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی مبنی بر احداث مجتمع دارالقرآن عمومی در شهرستان قاینات قول پیگیری و حمایت داد.

ناصر نبی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این نشست، گزارش کوتاهی از فعالیت‌های قرآنی شهرستان ارائه داد و اظهار کرد: شهرستان قاینات بعد از مرکز استان بیشترین مؤسسات قرآنی را در سطح استان دارد که نشان‌دهنده فعالیت بسیار گسترده قرآنی در این شهرستان است.

در حاشیه بازدید معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤسسه تربیت مدرس قرآن کریم قاین، از سامانه آموزش آنلاین «زینو» (زندگی نو) رونمایی شد.

فقهی‌زاده در بازدید از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت این شهرستان، بیان کرد: معاونت قرآن و عترت با توجه به رسالت خود به برخی از استان‌های کشور سفر کرده و ظرفیت‌های قرآنی را بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: در سفر به خراسان‌جنوبی و در جلسات متعدد با حضور فعالان قرآنی و مسئولان مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، جوانب این مسائل را بررسی کردیم و تصمیم‌هایی نیز برای حمایت‌های برنامه‌ای از مؤسسات و فعالیت‌های شخصیت‌های قرآنی در نظر گرفته شده است.

فقهی‌زاده با بیان اینکه در جلسه با استاندار خراسان‌جنوبی، مقدمات عقد تفاهم‌نامه همکاری فراهم می‌شود، اظهار کرد: در برخی موارد همچون بیمه فعالان قرآنی و حمایت از برنامه‌های مجازی، تلاشمان را خواهیم کرد.

وی گفت: در قاینات که یکی از شهرستان‌های فرهنگی و برخوردار از ظرفیت‌های مناسب است، برای حمایت‌های تجهیزاتی در حد توان با مسئولان استانی و شهرستانی مشارکت خواهیم کرد تا فعالیت‌های قرآنی گسترش یابند.

ارسالی دوشنبه //// پیگیری دغدغه‌های مؤسسات قرآنی با حضور فقهی زاده در خراسان‌جنوبی

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه حضورش در خراسان‌جنوبی از مدرسه حفظ یک ساله(حسینیه امام رضا(ع))، مکتب نرجس و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خاتم‌النبیین(ص) اهل سنت بیرجند نیز بازدید و در جریان برنامه‌ها قرار گرفت.

نیازسنجی آموزشی در مکتب نرجس 

رفعت وریدی، عضو هیئت مؤسس مکتب نرجس(س) بیرجند در بازدید فقهی‌زاده از این مرکز، اظهار کرد: پیشینه مکتب نرجس(س) به حدود سال ۴۷ برمی‌گردد.

وی افزود: در سن ۱۸ سالگی یکی از دوستانی که با خانواده پدری‌ام رفت و آمد داشت و چون علاقه من را به ائمه اطهار(ع) دید، کمکم کرد تا مکتبی در بیرجند تأسیس کنیم.

ارسالی دوشنبه //// پیگیری دغدغه‌های مؤسسات قرآنی با حضور فقهی زاده در خراسان‌جنوبی

وریدی با بیان اینکه در هر دوره براساس نیاز و شرایط بانوان دوره‌ها و کلاس‌هایی را برگزار می‌کنیم تا در زندگی آنان مفید واقع شود.

محتواسازی صحیفه سجادیه در برنامه‌های مکتب 

محمدمهدی دیانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت عروة‌الوثقی و عضو  هیئت علمی دانشگاه نیز در این نشست اظهار کرد: در دستور کار این مکتب، آموزش صحیفه سجادیه قرار گرفته است.

ارسالی دوشنبه //// حمایت از برنامه‌های مجازی قرآن/ صحیفه سجادیه در برنامه‌های آموزشی گنجانده شود

وی با بیان اینکه ما در مکتب نرجس مدت‌هاست که روی صحیفه سجادیه به‌صورت ویژه کار می‌کنیم و جلسات و کارگاه‌های آموزشی را برگزار می‌کنیم، افزود: برای بانوان در کنار نهج البلاغه و قرآن روی صحیفه سجادیه متمرکز شدیم و با توجه به جایگاه خاصی که صحیفه سجادیه دارد و از سوی دیگر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی پیروزی اسلامی به آن تأکید دارند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت عروة‌الوثقی با اشاره به آموزش سبک زندگی بر اساس صحیفه سجادیه، اظهار کرد: بحث شناساندن صحیفه سجادیه به مخاطبان از اهداف ماست و در این راستا به خصوص بر روی قشر نوجوان و جوان و بانوان خانه‌دار برای ترویج سبک زندگی بر اساس سیره اهل بیت(ع) کار می‌کنیم.

دیانی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز ذائقه مردم به سمت فضاهای مجازی گرایش پیدا کرده و ما باید در این حوزه حضوری مؤثر داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم مطالبی را تحت عنوان فصلنامه منتشر کنیم.

وی با تأکید بر فعالیت مکتب نرجس در حوزه آموزش صحیفه سجادیه، گفت: صحیفه سجادیه، برادر قرآن بوده و با وجود آن قرآن تفسیر می‌شود.

ارسالی دوشنبه //// پیگیری دغدغه‌های مؤسسات قرآنی با حضور فقهی زاده در خراسان‌جنوبی

فقهی‌زاده یادآور شد: ائمه اطهار(ع) مفسران قرآن کریم هستند و فقه مقدمه دین است؛ بنابراین توجه به آموزش صحیفه سجادیه به اندازه قرآن مهم است و فعالیت‌های این مکتب در این راستا بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است.

منبع: